کد خبر: ۴۸۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور با توجه به پتانسیل بسیار خوب تولید قطعات در کشور ، معتقد است که مزیت هایی که در حوزه تامین مواد اولیه ،انرژی و نیروی انسانی ارزان در ایران وجود دارد می تواند شرایط خوبی برای تولید قطعه سازان در کشور فراهم نماید.

رفع موانع جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت قطعه سازی ایران

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور با توجه به پتانسیل بسیار خوب تولید قطعات در کشور ، معتقد است که مزیت هایی که در حوزه تامین مواد اولیه ،انرژی و نیروی انسانی ارزان در ایران وجود دارد می تواند شرایط خوبی برای تولید قطعه سازان در کشور فراهم نماید.

احمد رضا رعنایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت :  با چشم انداز موجود در همکاری های اخیر خودرویی ، پیش بینی می شود وضعیت تولید داخل روند رو به رشدی را طی کرده و سهم قطعات تولیدی توسط قطعه سازان داخلی افزایش یابد.

وی تاکید کرد : بی تردید قطعه سازان داخلی با توانمندی های فعلی و با جوینت شدن با قطعه سازان خارجی می توانند با سرعت بیشتری به ارقامی بیش از 40 درصد و حتی 80 درصد ساخت داخل دست یابند.

وی گفت : امروز بهترین زمان برای قطعه سازان و خودروسازان است تا خطوط تولید را به روزرسانی نموده و منطبق با جریان استانداردهای تولید در دنیا حرکت نمایند.

وی تاکید کرد : البته قطعه سازان داخلی به لحاظ استانداردهای تولید در شرایط خوبی به لحاظ انطباق با استانداردهای جهانی قرار دارند و این موضوع را در سالهای گذشته و در همکاری که با شرکتهای خارجی به خوبی ملموس بوده اما بی شک رشد کیفی قطعات در کشور مستلزم حرکت در مسیر توسعه استانداردهاست.

وی گفت : توسعه و ارتقاء استانداردها علاوه بر ارتقای کیفی قطعات و کاهش هزینه‌ها منجر به بهره‌وری در تولید خودرو می شود.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور خاطر نشان کرد : بی تردید با حرکت در این مسیر و بکارگیری استانداردها ، قابلیت لازم برای توسعه و جذب بازارهای داخلی و همچنین زمینه رقابت در بازارهای بین المللی برای محصولات تولیدی و صنعتی فراهم خواهد شد.

رعنایی همچنین به روند ورود قطعات بی کیفیت در جریان تولید پرداخت و اظهار داشت : هر چند در سالهای گذشته روند ورود قطعات بی کیفیت به جریان تولید دغدغه جدی را بوجود آورد اما خوشبختانه از سال گذشته این جریان بهبود یافته چنانچه حضور موثر قطعه سازان اصلی و تلاش برای تولید قطعات در داخل ، مانع واردات قطعات به کشور شده است.

وی گفت : البته هم اکنون ورود قطعات بی کیفیت به کشور به صفر نرسیده ، اما روند ورود این قطعات به تدریج کاهش یافته و این ناشی از توجه بیشتر دستگاههای نظارتی بر جریان واردات بوده است.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری برای تولید قطعات با کیفیت و استاندارد در داخل تصریح کرد : امروز قطعه سازی در ایران برای تولید قطعات به روز و با کیفیت نیازمند سرمایه گذاری و ورود تکنولوژی جدید و ماشین آلات به روز است.

وی حضور سرمایه گذار خارجی و بهبود فضای کسب و کار را بستری مهم برای توسعه در این صنعت دانست و گفت :  متاسفانه هم اکنون رتبه ایران به لحاظ فضای کسب و کار ، رتبه خوبی برای حضور سرمایه گذار خارجی نیست از این رو باید تحولی در این زمینه برای حضور موثر سرمایه گذاران صورت گیرد.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"