کد خبر: ۴۸۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
برنامه دولت دوازدهم برای صنعت خودرو

برنامه دولت برای تولید خودرو ملی چیست ؟

 

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که باید برنامه مدونی برای طراحی و تولید خودروهای جدید در دولت دوازدهم تدوین شود و بر مبنای آن، قراردادها و تفاهم نامه منعقد شود.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به عدم وجود برنامه ای مدون برای صنعت خودرو تصریح کرد :  متاسفانه در این سالهای گذشته استراتژی مشخصی در صنعت خودرو دنبال نشده است در حالی که سوالی که امروز مطرح است اینکه مقصد صنعت خودرو ایران کجاست و در ادامه در چه مسیری قرار است حرکت شود؟

وی تاکید کرد : دولت دوازدهم باید برنامه مشخص و دقیقی را برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تدوین نماید.

وی گفت : امروز نه تنها برای مجلس و اعضای کمیسیون صنایع بلکه به نظر می رسد برای دولت نیز به روشنی مشخص نیست که صنعت خودرو ایران در جه مسیری حرکت می کند ؟ موضوع تولید داخل برای خودروسازان تا چه میزان اهمیت دارد و این جریان تا کجا ادامه خواهد یافت.

وی افزود : آیا برای تولید داخل قرار است تنها به توان نیروهای داخلی تکیه شود و یا این جریان با مشارکت خارجی ها صورت گیرد ؟ در صورت مشارکت ،درصد همکاری ها به چه نحو خواهد بود ، قطعا اینها مواردی است که باید در صنعت خودرو به خوبی تعریف شود.

وی در ادامه یکی از ابهامات مطرح در روند خودروسازی را موضوع تولید خودروی ملی اعلام کرد و اظهار داشت : باید مشخص شود که برنامه دولت برای تولید خودرو ملی چیست و در چهار سال آینده قرار است این مساله به چه نحو دنبال شود.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تفاهم نامه هایی که اخیرا برای تولید و طراحی پلت فرم داخلی منعقد گردیده اشاره کرد و گفت : سوالی که در این جریان مطرح است اینکه آیا این تفاهمات برای طراحی و تولید پلت فرم منجر به قرارداد قطعی شده است؟

اسماعیلی افزود : باید برنامه مدونی برای طراحی و تولید خودروهای جدید در دولت جدید تدوین شود و بر اساس آن قراردادها و تفاهم نامه منعقد شود.

وی با اشاره به اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 اظهار داشت : بی تردید حرکت بر مسیر اهداف موجود در استراتژی 1404 صنعت خودرو را در جریان خوبی قرار خواهد داد اما قطعا نیاز است همراه با سیاست های موجود ، برنامه کوتاه مدت و جزئی تر نیز برای خودروسازی کشور تدوین شود.

وی گفت : متاسفانه امروز شاهد عرضه گسترده خودروهای چینی در کشور هستیم که عملا مصرف سوخت بالایی دارند و قطعا آسیب های اقتصادی زیادی را به کشور وارد خواهند کرد.

وی تاکید کرد : باید تفاهم نامه ای بین دست اندر کاران اقتصادی و صنعتی کشور بوجود آید تا شاهد رشد و بالندگی اقتصادی و صنعتی در کشور باشیم.

وی گفت : باید مجموعه ای از مدیران و دست اندر کاران از وزارت صنعت و معدن ، کمیسیون های  صنایع و اقتصادی مجلس و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی برنامه ای را تعریف و اجرایی نمایند تا حداقل طی 4 سال آتی صنعت خودروسازی کشور به نقطه مطلوبی که شایسته است ،دست یابد.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"