کد خبر: ۴۸۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو کشور گفت: صنعت خودروسازی از جمله صنایع اشتغال زا و موثر در رونق اقتصادی کشور است.

خصوصی سازی صنعت خودرو موجب کاهش اشتغال زایی می گردد

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو کشور گفت: صنعت خودروسازی از جمله صنایع اشتغال زا و موثر در رونق اقتصادی کشور است.

بهروز مشهدی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: خروج از انحصار گرایی در صنعت خودروسازی و جهش به سوی خصوصی سازی موجب افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید می شود ولی میزان اشتغال زایی را تقلیل می دهد چرا که شرکت های خصوصی با ورود به این صنعت اقدام به استفاده از تکنولوژی ها و تجهیزات نوین تولید می نمایند و در پی آن نیروهای انسانی کمتری به کار گرفته می شود.

وی اظهار داشت: ورود سرمایه گذاران خارجی و  برقراری جوینت ونچر با طرف های خارجی تاثیر چندانی در ایجاد تحول در رویه تولید و پیشرفت این صنعت ندارد چرا که این سرمایه گذاران به دنبال کسب منافع بیشتر از این طریق هستند و رشد صنعت خودروسازی ایران را در اولویت فعالیت خود قرار نمی دهند البته در صورتی که الزام 30 درصد صادرات در قراردادهای جدید رخ دهد دستیابی به تحول در صنعت خودروسازی تحقق می یابد.

وی ابراز داشت: متاسفانه صنعت خودروسازی ایران در شرایط کنونی به مونتاژ خودروهای خارجی بسنده نموده در حالی که می توان با سرمایه گذاری بر روی بخش های طراحی، تحقیق و توسعه و به کار گیری نیروهای انسانی زمینه را برای خروج از رویه کنونی تولید و ورود به بازارهای جهانی خودروسازی محیا نمود.

مشهدی در پایان با اشاره به هدفگذاری های صنعت خودروسازی در سال 96 خاطرنشان کرد: هدفگذاری های صنعت خودروسازی در سال 96 بایستی بر روی افزایش تیراژ تولید خودروهای ملی و داخلی باشد در غیر این صورت دور باطل تولید در این صنعت همچنان ادامه دار خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"