کد خبر: ۴۸۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

خبرگزاری تسنیم: مهدی کریمی تفرشی اظهار کرد: صنعت غذا و مواد تبدیلی محصولات کشاورزی، در ایران خصوصی‌ترین صنعت کشور به حساب می‌آید که توانسته است بعد از صنعت نفت دومین صنعت بزرگ کشور باشد.
 
وی افزود: هر چه دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور بر اساس اصل 44 قانون اساسی، کوچک‌تر باشد؛ شاهد اقتصادی پویاتر خواهیم بود.
 
رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی هم‌صنف درباره وضعیت تولید کنندگان مواد غذایی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی کشور برای رقابت در بازار جهانی گفت: با باز شدن دروازه‌های واردات به روی بازار کشورمان بر اساس قوانین تجارت جهانی، اماکن رقابت برای تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد و محصولات خارجی با توجه به رنگ و لعاب، کیفیت بالا و صرفه اقتصادی که برای مصرف‌کننده، موفق‌تر خواهند بود.
 
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی ما نیز باید بر کیفیت تولیدات خود بیفزایند و هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند زیرا بالاخره باید روزی به سازمان تجارت جهانی متصل شویم.
 
کریمی تفرشی همچنین درباره تقبلات موادی غذایی صنایع غذایی گفت: در مواردی مشاهده است که برخی از برخی از متقلبان با سوءاستفاده از نام یک برند اقدام به سوء استفاده از بسته‌بندی آن کرده و محصول درجه 2 و 3 خود را به فروش می‌رسانند، به همین دلیل به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود در هنگام خرید محصولات غذایی به این نکته توجه کنند و محصولات موردنظر خود را از فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کنند.
 
وی درباره قیمت مواد غذایی پر مصرف در ماه رمضان مانند حبوبات گفت: بدعت بدی در ماه رمضان شکل  گرفته است که با توجه به افزایش مصرف مواد غذایی باید افزایش قیمت نیز صورت گیرد اما قیمت حبوبات (بسته‌بندی‌شده) در ماه رمضان هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهند داشت و قیمت سایر محصولات غذای این صنف نیز تغییرات مشخصی ندارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"