کد خبر: ۴۸۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

ایسنا: در آخرین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی فوتبال جوانان و در گروه C، تیم ملی ایران فوتبال جوانان از ساعت ۱۲:۳۰ در ورزشگاه شهر اینجئون به مصاف تیم ملی پرتغال رفت. بازی زیبا و پر برخورد با پیروزی دو بر یک خاتمه یافت تا ایران در رده چهارم این گروه قرار بگیرد و از مسابقات حذف شود. پرتغال هم با 4 امتیاز و به دلیل گل زده بیشتر نسبت به کاستاریکا دوم شد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

 رضا شکاری (۴) برای ایران مقابل پرتغال گلزنی کرد و برای پرتغال هم دیگو گونچالوس (53) و نیما مختاری (86) موفق به گلزنی شدند.

قضاوت این دیدار را رودی زامبرانو از اکوداور به همراه دو همطنش به عهده داشتند.

در دیگر بازی این گروه نیز، کاستاریکا، تیم قعرنشین گروه توانست زامبیا صدرنشین این گروه را با یک گل شکست دهد و در رده سوم گروه قرار بگیرد. کاستاریکا به دلیل گل زده کمتر نسبت به پرتغال در این رده قرار گرفت.

جدول گروه C در پایان دور گروهی

۱-زامبیا، سه بازی، ۶ امتیاز، تفاضل گل ۳+/ صعود به عنوان تیم اول

2-کاستاریکا، سه بازی، ۴ امتیاز، تفاضل گل صفر/ صعود به عنوان تیم دوم

3-کاستاریکا، سه بازی، 4 امتیاز، تفاضل گل صفر/ در انتظار صعود به عنوان تیم سوم

۴-ایران، سه بازی، 3 امتیاز، تفاضل گل ۲-/ حذف از مسابقات

گزارش نیمه نخست

در دقیقه یک، مهاجم پرتغال با پاسی خوب در محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه او را شهاب عادلی از فاصله دو متری با پا دور کرد.

در دقیقه سه، رضا جعفری با عبور از دو بازیکن پرتغال از سمت راست زمین این تیم وارد محوطه جریمه شد که شوت محکم او را دروازه‌بان این تیم به کرنر فرستاد.

گل: در دقیقه چهار، ضربه کرنر ایران را علی شجاعی به روی دروازه ارسال کرد که رضا شکاری با ضربه سر دقیق گل نخست ایران را به ثمر رساند و خودش را در این مسابقات سه گل کرد.

در دقیقه شش، پاس در عرض بازیکن پرتغال از روی ضربه ایستگاهی به داخل منطقه هجده قدم ایران با ضربه بازیکن این تیم همراه شد که مدافعان ایران به موقع توپ را دور کردند.

در دقیقه ۲۱، علی شجاعی از پشت ضربه ایستگاهی شوتی را به سمت دروازه دیگو کاستا زد که این دورازه‌بان شوت فنی او را در آغوش گرفت.

در دقیقه ۳۱، روی نفوذ و فشار پرتغالی‌ها، توپ در شلوغی محوطه جریمه گره خورد و روی اشتباه بازیکن و دروازه‌بان ایران در آستانه ورود به دروازه بود که غلامی به سرعت توپ را به کرنر زد.

گزارش نیمه دوم

در دقیقه 46، سانتر بازیکنان پرتغال به روز دروازه ایران، با ضربه سر مهاجم این تیم همراه شد که با اختلاف کمی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

گل: در دقیقه 53، پس از دفع توپ اشتباه شهاب عادلی توپ مقابل پای دیگو گونچالوس مهاجم پرتغال افتاد و این بازیکن هم با شوتی فنی و کات دار درواه خالی ایران را باز کرد.

در دقیقه 57، شوت از راه دور بایکن پرتغال با سرعت بسیار زیادی از روی دیرک افقی دروازه ایران عبور کرد.

در دقیقه 64، شوت محکم گونچالوس با فاصله کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

در دقیقه 68، سانتر بازیکن پرتغال به روی دروازه ایران در موقعیت خطرناکی به مهاجم این تیم رسید امام ضربه سر نه چندان دقیق او با اختلاف کمی بیرون رفت.

در دقیقه 73، امید نورافکن در حرکتی انفرادی وارد محوطه جریمه پرتغال شد و شوت زد که با برخورد به بازیکنان پرتغال تو دفع شد امام داور نقطه پنالتی را نشان داد.

در ادامه بازیکنان پرتغال اعتراض و درخواست ویدئو چک کردند که دوار بررسی تصاویر تلویزیونی به اشتباه خود پی برد و پنالتی اعلام شده به سود ایران را برگشت داد تا بازی با تساوی یک بر یک ادامه داشته شود.

گل: در ادامه بازی، پرتغال به نفوذ خود اضافه کرد و در دقیقه 86 توپ با برخرود به نیما مختاری به گل دوم پرتغال تبدیل شد.

این بازی در نهایت با پیروزی دو بر یک پرتغال به پایان رسید تا ایران در رده چهارم گروه قرار بگیرد از این رقابت‌ها حذف شود.

ترکیب ایران: شهاب عادلی، علی شهسواری، مهران درخشان مهر، عارف غلامی، نیما طاهری، علی شجاعی، محمد مهدی مهدیخانی، رضا شکاری ( حسین ساکی 81 )، رضا جعفری ( محمد سلطانی مهر 65 )، سینا خادم‌پور و امید نورافکن (کاپیتان). سرمربی: امیر حسین پیراونی

ترکیب پرتغال: دیگو کاستا، فرانسیسکو فریرا ( هلدر فریرا 49 )، یوری ریبیرو، دیگو گونچالوس، پدرو دلگادو، آندره ریبیرو، خورخه فرناندس، فلورنتینو لوییز، دیوگو دالوت، میگل لوییز ( برونو خاداس 26 )و خوزه گومز ( ژانده سیلوا 73 ). سرمربی: پی ایکسه

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"