کد خبر: ۴۸۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
در جدیدترین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو مطرح شد

تجمیع و یکسان سازی فعالیت تجاری سازها

به گزارش خبر خودرو، جدیدترین شورای سیاست گذاری خودرو صبح امروز با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، معاونان مربوطه، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ خودروسازی و دبیران انجمن‌های خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار شد.

مشاور خودرویی وزیر صنعت ، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : تجمیع و یکسان سازی فعالیت برخی از شرکتهای خودروسازی در حوزه ساخت موتور و گیبرکس و اکسل و استفاده از پتانسیل های داخلی در شرکتهایی مثل ایدم ، چرخشگر ، محور سازان و شاسی ساز مهمترین موضوع مورد بحث دومین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو در سال 96 بود.

سعید مدنی افزود : در واقع با این اقدام و یکسان سازی فعالیت ، شاهد کاهش تنوع تیراژهای موجود در حوزه خودروهای سنگین خواهیم بود.

وی تصریح کرد : بر این اساس مقرر گردید کارگروههایی با حضور اعضای شرکتهای خودروساز در حوزه تجاری توسط وزارت صنعت و معدن و نظارت کلی وزارتخانه تشکیل و در خصوص تجمیع و یکسان سازی حوزه فعالیت تولید محصولاتی مانند کامیون ، کامیونت ، کشنده و اتوبوس این موضوع مورد بررسی کارشناسی اعضا قرار گیرد.

مشاور وزیر صنعت و معدن با اشاره به مزیت این اقدام در حوزه تولید خودروهای تجاری در کشور ، اظهار داشت : هنگامی که تنوع محصولات در حوزه تولید خودروهای تجاری افزایش می یابد داخلی سازی این محصولات به دلیل تیراژ پایین عملا توجیه اقتصادی نخواهد داشت بنابراین زمانی که مشابه سازی صورت می گیرد و از یک موتور در چند مدل خودرو مختلف استفاده شود تیراژ تولید بالا رفته و برای داخلی سازی توجیه اقتصادی خواهد داشت.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"