کد خبر: ۴۸۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

حضور ایران در بزرگترین مانور امداد و نجات در مسکو

به گزارش گروه صنعت خبر خودرو، قائم مقام مدیرعامل شرکت پایالیو با توجه به برگزاری بزرگترین مانور بحران و امداد و نجات در مسکو گفت : همزمان با برگزاری کنگره بين المللي راهبرد جهاني کاهش مخاطرات و مديريت بحران و نمايشگاه بين المللي ايمني و امنيت 2017 در روسيه ، مانور بزرگ بحران و امداد و نجات در مسکو برگزار و ایران برای چهارمین بار در این مانور بزرگ حضور یافت.

نیما عرب در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : در این کنگره که از 16 تا 18 خرداد ماه در مسکو برگزار گردید هیاتی از ایران متشکل از 50 نفر از سازمان مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر ، مجلس شورای اسلامی ، سازمان شهرداری ها شرکت و همزمان مانورهایی در زمینه شیوه های مقابله با بحران و حوادث ناشی از آتش سوزی در ساختمان های اداری و مسکونی و مراکز نفتی و پتروشیمی و تخریب های ناشی از حوادث طبیعی و همچنین شیوه های اطفاء ناشی از حملات تروریستی و شیمیایی به معرض نمایش گذاشته شد.

وی گفت : در مانور بزرگ امداد و نجات مسکو که امسال با همکاری کشور اردن برگزار گردید نمایندگانی از بیش از 50 کشور جهان حضور داشتند.

وی با اشاره به تفاوت این مانور نسبت به سالهای گذشته افزود : در مانور امسال برخی از ماشین آلات و تجهیزات جدید برای مقابله با حملات تروریستی و ماشین آلاتی نیز برای خنثی سازی بمب هاو حملات شیمیایی در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

وی گفت : در این مانور آموزشی ، علاوه بر ارائه برخی آموزش های لازم جهت عملیات و همچنین تکنولوژی مقابله با بحران و حوادث  و امداد و نجات هوایی ، نمایشگاه جانبی متشکل از شرکتهای عرضه کننده تجهیزات سنگین مقابله با بحران نیز برگزار گردید.

وی افزود : همچنین در این سفر بازدیدی از مراکز کنترل بحران و امداد و نجات روسیه نیز صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به امکانات کشور برای  مقابله با بحران ها و حوادث طبیعی و غیر مترقبه اظهار داشت :  متاسفانه مدیریت جامعی برای خرید تجهیزات و مقابله با بحران و حوادث طبیعی در کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت واحدی برای مقابله با بحران در کشور ایجاد شود تصریح کرد : بی شک حضور مدیرانی از ایران در این مانور بزرگ ، ضمن اهميت روابط بين المللي و توسعه ارتباط كشورها در زمينه تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز در بخش هاي مختلف از جمله بحران و امداد و نجات و استفاده از تجارب کشورهای دیگر ، می تواند نتایج و ثمرات خوبی را برای مدیریت بحران در کشور به همراه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متولی مقابله با حوادث و بحران ها با سازمان مدیریت بحران در کشور است ، اظهار داشت : متاسفانه این سازمان از توان و اختیاری کافی برای مقابله با چنین شرایطی برخوردار نیست و لازم است سایر دستگاهها و سازمان های امداد و نجات در این زمینه حمایت نموده تا امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با بحران در کشور فراهم شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"