کد خبر: ۴۸۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
ادامه نگرانی ها از اوضاع نقدینگی قطعه سازان
به گزارش خبر خودرو ، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به مطالبات 8 و 9 ماهه برخی از قطعه سازان از خودروسازان می گوید: همچنان بخش زیادی مطالبات معوقه قطعه سازان پرداخت نشده است.

مطالبات چند ماهه ای که همچنان پرداخت نشده است

به گزارش خبر خودرو ، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به مطالبات 8 و 9 ماهه برخی از قطعه سازان از خودروسازان می گوید: همچنان بخش زیادی مطالبات معوقه قطعه سازان پرداخت نشده است.

نصیری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه پرداخت بخشی از مطالبات معوقه قطعه سازان افزود : با وجود خبرهایی مبنی بر گشایش در پرداخت مطالبات قطعه سازان اما همچنان در بخشی از واحدها پرداختی در این راستا صورت نگرفته از این رو درصد زیادی از قطعه سازان کماکان با مشکل جدی نقدینگی روبرو هستند.

وی تاکید کرد : متاسفانه طی دو ماه اخیر وضعیت نقدینگی قطعه سازان نگران کننده تر از سال گذشته شده است.

وی با اشاره به مطالبات 8 و 9 ماهه برخی از قطعه سازان از خودروسازان اظهار داشت : اینکه مطرح می شود که در برخی از پرداخت اولویت با قطعه سازان کوچک و متوسط بوده ، به نظر روند مناسبی نیست و باید با توجه به سهم واحدها در قراردادها و میزان تولید ،پرداخت مطالبات صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه برخی از واحدهای قطعه سازی به جهت پرداخت هزینه های پرسنلی بالا  و مالیات و حقوق گمرکی با مشکلات جدی نقدینگی مواجه هستند از این رو پیشنهاد می شود در پرداخت مطالبات به نسبت ورودی و تحویل قطعه صورت گرفته و درصدی از مطالبات از کوچک تا متوسط و بزرگ پرداخت شود.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور در ادامه با توجه به معضل افزایش آمار واردات قطعه به کشور گفت : طبیعی است که جریان واردات قطعه سیر صعودی داشته باشد چرا که در این سالها بخشی از تامین کننده اصلی ورشکست و سرمایه در گردش آنها بلوکه شد بنابراین در این جریان شرکتهای بازرگانی از این فرصت طلایی استفاده کرده و اقدام به واردات قطعه کرده و با سود های خوبی در داخل عرضه می کنند.

نصیری کسب سودهای بالا را مهمترین انگیزه برای واردات قطعه دانست و تاکید کرد : با احیاء شرایط تولید در کشور قطعا واردات قطعه نه تنها منطقی نیست بلکه با از بین بردن فرصت های شغلی ، خیانت به تولید در کشور است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"