کد خبر: ۴۸۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۶

لزوم شفاف سازی سیاست های تولید ، عرضه و واردات خودرو به کشور

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که سیاست های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 هر چند برنامه مناسبی برای حرکت در مسیر توسعه این صنعت است اما به جهت کلی بودن برنامه ها نیاز است تا اهداف و برنامه های کوتاه مدت و جزئی تری نیز در این زمینه طراحی شود.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : امروز صنعت خودرو علاوه بر سیاست های موجود ، نیازمند برنامه ای راهبردی است تا بتوان به اهداف ترسیم شده دست یافت.

وی تاکید کرد : باید سیاست های تولید و عرضه و حتی واردات خودروهای خارجی به کشور کاملا مشخص شود. اینکه امروز بازار ایران محل مناسبی برای خرید و فروش خودروهای چینی شود و یا اینکه تولیدات ضعیفی خودرویی ادامه یافته و همزمان دروازه های کشور بر روی ورود خودروهای خارجی بسته شود ، مواردی است که باید به عنوان سیاست های این صنعت تعریف و اعلام شود.

وی تاکید کرد : متاسفانه تاکنون تفاهم جدی بین دست اندارکاران اقتصادی و صنعتی ایجاد نشده است. امروز نمی تواند برنامه ای را در حوزه صنعت تعریف کرد واز منابع بانکی با سود مشخصی استفاده شود اما بانک مرکزی و یا وزارت اقتصاد و دارایی اطلاعی نداشته باشد.

وی گفت : البته هر استراتژی که در حوزه خودرو تدوین شود تنها نباید توسط وزارت صنعت و معدن باشد و یا با همراهی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تدوین شود بلکه باید بخش های اقتصادی نیز در این زمینه دخیل بوده و اعلام نظر نمایند.

وی اظهار داشت :  امروز لازم است تا جمعی از مدیران و دست اندر کاران اقتصادی و صنعتی از وزارت صنعت و معدن ، کمیسیون های  صنایع و اقتصادی مجلس و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی برنامه ای کامل را تعریف و اجرایی نمایند تا ظرف مدت مشخصی صنعت خودروسازی کشور به نقطه مطلوب و شایسته ای ،دست یابد.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : البته وزارت صنعت و معدن به عنوان متولی اصلی در این بخش از صنعت باید گام اول را بردارد. هر چند در این زمینه حضور بخش خصوصی نیز اهمیت دارد اما متاسفانه در این سالها بخش خصوصی نتوانسته فعالیت چندانی را در صنعت خودرو داشته باشد.

اسماعیلی افزود : البته با توجه به حساسیت هایی موجود ، وزارت صنعت و معدن قدم هایی را در حوزه صنعت خودرو برداشته است که کافی نیست و باید سرعت و حجم بیشتری از اتفاقات در این صنعت رقم بخورد.

وی در ادامه لزوم توجه به صنعت خودرو را یکی از برنامه های مهم دولت دوازدهم اعلام کرد و اظهار داشت : امروز صنعت خودرو طیفی وسیعی از جامعه را در گیر کرده به طوری که هم اکنون در کلیه بخش های شهری و روستایی و با توانمندی مختلف مالی این صنعت مورد توجه است.

وی تصریح کرد : باید خودروسازی به عنوان محوری از بخش های صنعتی مورد توجه خاص وزارت صنعت و معدن و دولت قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"