کد خبر: ۴۸۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۶
به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه دو از احداث مسیر دوچرخه در محله طرشت و در حد فاصل خوابگاه شماره سه دانشگاه صنعتی شریف تا درب شمالی دانشگاه خبر داد.

احداث مسیر دوچرخه دانشگاه شریف در منطقه دو

به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه دو از احداث مسیر دوچرخه در محله طرشت و در حد فاصل خوابگاه شماره سه دانشگاه صنعتی شریف تا درب شمالی دانشگاه خبر داد.

حمید رضا رنجبر با اعلام این خبر گفت : معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه دو اقدام به احداث مسیر دوچرخه در محله طرشت و در حد فاصل خوابگاه شماره 3 دانشگاه صنعتی شریف تا درب شمالی دانشگاه نموده است.

رنجبر گفت : از آنجا که در حال حاضر بزرگترین چالش پیش روی شهر تهران بحث آلودگی هوا است و بر اساس تحقیقات انجام شده بیش از 80 درصد این آلودگی ها مربوط به خودروهای در حال حرکت در معابر شهر تهران می باشد، لذا ترغیب شهروندان به استفاده از مدهای حمل و نقل و عمومی و عدم استفاده از خودروهای شخصی میتواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا در شهر تهران ایفا نماید و در همین راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه دوبا هدف ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان مد حمل و نقل پاک و با همکاری سازمان حمل و نقل وترافیک و دانشگاه صنعتی شریف اقدام به احداث مسیر دوچرخه به طول 5/2 کیلومتر در حدفاصل درب شمالی دانشگاه صنعتی شریف تا خوابگاه شماره 3 این دانشگاه در محله طرشت نموده است.

رنجبر در ادامه در خصوص مشخصات فنی پروژه اجرا شده این پروژه گفت : مسیر رفت شامل خوابگاه شماره 3 دانشگاه، خیابان طرشت، خیابان درویش وند، خیابان صالحی سه راه اکبری، میدان تیموری، خیابان گلستان، درب شمالی دانشگاه به طول 1350متر و مسیر برگشت شامل درب شمالی دانشگاه، خیابان قاسمی، خیابان اکبری، خیابان صالحی، خیابان طرشت شمالی، خیابان مهدی و در نهایت خوابگاه شماره 3 به دانشگاه به طول 1150متر بوده که در طول مسیر با استفاده از خطوط دوجزئی مشخص و متمایز شده است.

وی افزود : در طول مسیر یاد شده 40 عدد لوگوی دوچرخه ترسیم شده و در چهار مقطع از مسیر نسبت به انجام اصلاحات هندسی اقدام شده است وهمچنین 1200 متر از کل مسیر به صورت کامل جدا سازی شده و ما بقی مسیر حرکت دوچرخه به صورت مشترک با سایر وسایل نقلیه انجام می گردد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"