کد خبر: ۴۸۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۶

سیگنال هایی که از بازار خودرو ایران دریافت می شود

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است : سیگنال های دریافتی از بازار خودرو نشان می دهد که روش های منطقی تری در صنعت خودرو در حال شکل گیری است که بی شک توسعه این صنعت را به دنبال خواهد داشت.

رامین نورقلی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به تاثیر حضور شرکتهای خارجی در شکل گیری شرایط موجود اظهار داشت : باید جریان ورود و همکاری با خودروسازان خارجی به کشور سازماندهی شود و مطمئنا تکیه به این جریان نمی تواند راهکار حل مشکلات صنعت خودرو باشد.

وی تصریح کرد : هر چند حرکت در مسیر همکاری های جدید می تواند شرایط را برای دستیابی به بسیاری از اهداف رقابتی و صادراتی در صنعت خودرو فراهم نماید.

وی افزود : البته در دو دهه گذشته جریان خودروسازی خلاف مسیر توسعه نبوده اما مطئمنا استفاده از شرایط کنونی صنعت خودرو ایران نیازمند مستلزم بازار مستقلی است تا توان ایجاد رقابت میان کلیه خودروسازان اعم از داخلی و خارجی را داشته باشد .

وی تاکید کرد : متاسفانه همچنان خودروهایی در داخل تولید و به بازار عرضه می شوند به لحاظ کیفیت و تنوع مورد توجه و تقاضای مصرف کننده داخلی نیست که بی تردید این جریان ناشی از بخشی از سیاست های خودرویی ایران در این سالها است که در عرضه محدود شرکتها با قیمت و کیفیت های کنونی تاثیر گذاشته است.

نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن اشاره به اعلام برنامه تولید خودروسازان در سال جاری ، یاد آورشد : امروز توجه به کیفیت و تنوع و همچنین ارتقای تولیدات و عرضه محصولات جدید تضمینی بر جریان تقاضای بازار و تولید پایدار خودروسازان است.

نورقلی پور اظهار داشت : امروز با وجود نیم قرن فعالیت در صنعت خودرو ، همچنان شاهد برندی مورد قبول بازار داخل و بازارهای صادراتی نیستیم.

وی افزود : باید برندهایی در کشور تولید شوند که تنوع داشته باشند این در حالی است که این سالها خودروها با نام خودرو ملی در کشور طراحی و تولید شده که عملا فاقد تنوع بوده است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"