کد خبر: ۴۸۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۶
به گزارش خبرخودرو، یک کارشناس صنعت خودرو کشور گفت: آینده صنعت خودروسازی وابسته به تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیست بلکه باید تولید خودروهای هیدروژن سوز در دستور کار خودروسازان قرار گیرد.

آیا برای تولید خودروهای هیبریدی ایجاد قطب سوم خودروسازی ضرورت دارد؟

 

به گزارش خبرخودرو، یک کارشناس صنعت خودرو کشور گفت: آینده صنعت خودروسازی وابسته به تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیست بلکه باید تولید خودروهای هیدروژن سوز در دستور کار خودروسازان قرار گیرد.

امیرحسن کاکایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با انتقاد از جو رسانه ای لزوم تولید خودروهای هیبریدی در جهان برای کاهش آلایندگی های زیست محیطی افزود: خودروهای هیبریدی و برقی از قیمت بالایی برخوردارند و لزوما باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی های زیست محیطی نمی شوند چرا که سوخت مصرفی این خودروها احتراق داخلی است و باتری این خودروها غیرقابل بازیافت هستند و در دراز مدت مشکلات و مسائل زیست محیطی بسیاری به بار خواهند آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخلاف عقیده سایر کارشناسان لزومی برای ظهور شرکت سوم خودروسازی در جاده مخصوص به عنوان تولیدکننده خودروهای هیبریدی و برقی وجود ندارد و خودروسازان داخلی برای افزایش بهره وری در صنعت خودروسازی باید نسبت به ارتقای راندمان تولید ، سرمایه گذاری نمایند چرا که فناوری ها و تکنولوژی های تولید خودروهای برقی و هیبریدی در انحصار برخی از کشورهای پیشرفته است و تولید این محصولات در کشور موجب وابستگی خودروسازان داخلی به طرف های خارجی خواهد شد بنابراین هیچگونه تحول تکنولوژی قابل توجهی را برای صنعت خودروسازی در پی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: صنعت خودروسازی ایران از ظرفیت های بسیاری در زمینه تولید خودروی باکیفیت برخوردار است و در راستای کاهش آلایندگی های زیست محیطی می توان بجای تمرکز بر تولید خودروهای هیبریدی و برقی اقدام به توسعه پتانسیل های تولید خودروهای حمل و نقل عمومی (همچون مترو و قطارهای برقی) نمود ولی متاسفانه در حال حاضر تمرکز خودروسازان و مسئولین معطوف به تولید خودروهای سواری است.

وی در ادامه بااشاره به سیاستگذاری های دولت دوازدهم در صنعت خودروسازی اظهار داشت: سیاستگذاری های دولت دوازدهم باید در ادامه استراتژی های دولت یازدهم باشند و بر روی افزایش بهره وری در صنعت خودروسازی سرمایه گذاری شود همچنین اقدام به تقویت سیستم موتوری و انتقال قدرت خودروهای تولیدی گردد.

وی با تاکید بر لزوم خروج خودروهای بی کیفیت از چرخه تولید اذعان داشت: دولت و خودروسازانی که تاکید بر تولید خودروهای هیبریدی و برقی در کشور را دارند می توانند با انتقال سرمایه مربوط به این بخش به افزایش بهره وری در صنعت خودروسازی نموده تا نقشی در ایجاد تحول و بهبود رویه تولید خودروی داخلی داشته باشند و به توسعه زیرساخت های تولید حمل و نقل عمومی و جمعی توجه نمایند.

کاکایی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری کنفرانس های علمی و گردآوری موافقین و مخالفین تولید خودروی هیبریدی در کشور با حضور اقتصاددانان، سیاست های راهبردی و تصمیم گیری های صحیحی در جهت برنامه های تولیدی صنعت خودروسازی اتخاذ گردد تا شاهد افزایش بهره وری و کاهش وابستگی در این صنعت باشیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"