کد خبر: ۴۸۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۶

 ارکستر ملی ایران در اولین اجرای تابستانه خود، در شهر اصفهان و در عمارت چهلستون روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران که اجرای برنامه در مراکز استان‌ها را در دستور کار دارد، با همکاری دفتر تخصصی موسیقی هنر «سرای خورشید» وابسته به سازمان فرهنگی - تفریجی شهرداری اصفهان و بنیاد رودکی ۱۰ و ۱۱ تیرماه میزبان هنردوستان اصفهانی است.   

خواننده کنسرت جدید ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان، علی‌اصغر شاهزیدی است.

قطعات این اجرا از ساخته‌های فریدون شهبازیان، علی تجویدی و حسین دهلوی و تصنیف‌هایی از آلبوم‌های چرخ گردون و سروش آسمانی است.

اجرای تصنیف‌هایی مانند سروش آسمانی، کاخ بلند، جام مدهوشی و سرو دلجوی از جمله برنامه‌های این کنسرت است.

در این کنسرت قطعاتی مانند به یاد صبا، سرود گل، سبکبال، پرلود گریز و پرلود جام تهی و شوشتری برای ویلون و ارکستر با تکنوازی علیرضا خلج اسماعیلی اجرا می‌شود.

علی‌اصغر شاهزیدی، خواننده این اجرای ارکستر ملی ایران، مدرس آواز و ردیف‌دان، متولد سال ۱۳۲۷ در اصفهان است. او در جوانی به محضر استاد آواز جلال تاج اصفهانی راه یافت و به مدت ۱۱ سال به‌طور مستمر از او تعلیم گرفت. شاهزیدی علاوه بر تسلطی که به آواز ایرانی دارد، با نواختن نی آشنایی بسیار دارد. از جمله افتحارهای او می‌توان به کسب رتبه‌ نخست در رشته‌ آواز در دومین آزمون سراسری باربد اشاره کرد.

اجرای ارکستر ملی ایران ۱۰ و ۱۱ تیرماه از ساعت ۲۱ و در عمارت چهلستون همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"