کد خبر: ۴۸۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۶
راه اندازی کارخانه مشترک خودروسازی ایدرو و بخش خصوصی

قرارداد رنو و ایدرو در دولت یازدهم به امضا می رسد

به گزارش خبر خودرو، معاون وزیر صنعت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از طرح ایجاد کارخانه خودروسازی با همکاری بخش خصوصی در یکی از شهرهای کشور خبر داد و گفت: شرکت ایدرو با یکی از خودروسازان بخش خصوصی توافق نموده تا کارخانه خودروسازی را در دامغان ایجاد نماید که هم اکنون در حال مطالعه است.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو، منصور معظمی همزمان با نشست خبری که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت: فاز مطالعات ایجاد این کارخانه از 3 ماه قبل آغاز گردید و همچنان این فرایند ادامه دارد.

وی تصریح کرد: جلسات ایدرو با بخش خصوصی امروز نیز برگزار می شود تا شاهد ایجاد کارخانه تولیدات سواری با بخش خصوصی باشیم.

وی در خصوص جزییات این طرح گفت: تا زمان نهایی شدن این تفاهم نامه که در فاز مطالعاتی است طی  توافقی که با این شرکت خودروساز صورت گرفته، اجازه نداریم  در خصوص جزییات این طرح اطلاع رسانی نماییم.

وی  در ادامه در خصوص تفاهم نامه ایدرو با رنو گفت: قرار داد رنو با ایدرو در دولت یازدهم نهایی و به امضا می رسد.

وی همچنین در خصوص نحوه قراردادهای خودرویی به برخی نکات اشاره کرد و اظهار داشت:  اولین محور ما در قرارداد با خودروسازان، تولید صادرات محور است. بر این اساس باید 30 درصد تولیدات صادر شود و اگر این مساله محقق نشود از تولید شرکت صاحب برند در سال بعد کم خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف وزارت صنعت واردات خودرو و گسترش این بخش نیست.

وی همچنین قیمت را نکته مهم دیگر در حوزه قراردادهای خودرویی اعلام کرد و افزود: هدف ما برای جامعه هدف تولید خودروهای گران قیمت نیست.

 

وی تاکید کرد: قطعا موضوع خدمات پس از فروش در جریان همکاری با شرکت های خارجی از نکات مهم است چرا که امروز این مساله مورد نارضایتی مشتریان داخلی شده است و مردم انتظار دارند کیفیت و خدمات پس از فروش مطلوب را دریافت کنند.

معاون وزیر صنعت در ادامه در خصوص طولانی شدن قرارداد رنو گفت: یکی از مشکلات در طولانی شدن این قرارداد،  موضوع واگذاری بن رو توسط سایپا است که موجب طولانی شدن قرارداد رنو با ایدرو شده است.

معظمی همچنین در خصوص مذاکره با رنو در خصوص  قیمت گذاری گفت: مسلما در این زمینه صحبت هایی مطرح خواهد شد چنانچه بر اساس شروط در قرارداد با خارجی ها یکی از نکات مهم ، قیمت است البته قیمت به بازار هدف باز می گردد و قطعا این بازار توسط خودروساز و وزارت صنعت و معدن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی در ادامه به 18 طرح سازمان گسترش در سال 96 اشاره کرد و گفت: این طرح ها به ارزش 60 هزار میلیارد ریال توسط منابع داخلی و منابع خارجی در سال جاری  توسط ایدرو اجرایی می شود.

رییس سازمان گسترش همچنین از امضا 28 موافقت نامه پس از برجام در ایدرو خبر داد و گفت: بی شک برای تبدیل این موافقت نامه ها به قرار داد نهایی مراحلی باید طی شود هر چند 8 تا 9 مورد از این توافقات تبدیل به قرارداد شده است.

معظمی همچنین از دولت و مجلس خواست تا اجازه دهند تا سازمان های توسعه ای،  تولید درآمد کنند و آن را صرف توسعه طرح ها نمایند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"