کد خبر: ۴۸۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو از سیر صعودی قیمت خودروهای وارداتی خبر داد و گفت : با توجه به پیش بینی های صورت گرفته ، طی روزهای اخیر استارت افزایش قیمت در بازار وارداتی ها زده شد.

استارت افزایش قیمت خودروهای وارداتی زده شد

 به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو از سیر صعودی قیمت خودروهای وارداتی خبر داد و گفت : با توجه به پیش بینی های صورت گرفته ، طی روزهای اخیر استارت افزایش قیمت در بازار وارداتی ها زده شد.

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : با اعمال قانون جدید و عدم اجازه واردات به واردکنندگان متفرقه ، بازار وارداتی ها به تدریج با کاهش برخی از برندها مواجه شده و با عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضا ، قیمت ها سیر صعودی یافته است.

وی با اشاره به روند افزایش قیمت در بازار وارداتی ها گفت : طی یک هفته اخیر قیمت کیا سورنتو در مقایسه با قیمت  238 میلیون طی هفته گذشته  به 246 و 252 میلیون بسته به رنگ افزایش داشته است.

وی با اشاره به عدم تغییر جدی قیمت سوناتا هیبریدی در چند روز اخیر گفت : در حال حاضر این خودرو با قیمت 165 میلیون در بازار معامله می شود.

وی افزود : قیمت توسان نیز طی یک هفته اخیر از 179 میلیون به 185 تا 200 میلیون بسته به آپشن افزایش قیمت داشته است همچنین قیمت سانتافه فول که تا چند روز گذشته 240 میلیون بود امروز به 244 میلیون در بازار رسیده است.

وی همچنین با توجه به افزایش قیمت هیوندا النترا و سراتو در بازار گفت :طی یک هفته اخیر قیمت النترا از 140 میلیون به 145 میلیون و سراتو با وجود کاهش قیمت در ماه گذشته امروز از 136 میلیون به 140 میلیون افزایش یافته است.

وی تاکید کرد : قیمت اغلب خودروهای وارداتی ها با اعمال قانون جدید دولت در حذف واردکنندگان متفرقه ، به مرور زمان و کاهش عرضه در بازار ، با افزایش همراه شده است و پیش بینی می شود این روند نیز ادامه یابد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تصریح کرد : در صورتی که بخواهیم بازار خوبی داشته و شاهد ثبات قیمت در بازار باشیم ثابت باید بازار رقابتی باشد این در حالی است که با اعمال قانون جدید بازار وارداتی ها به تدریج بازار انحصاری گردیده و هر روز قیمت ها در بازار افزایش خواهد یافت.

موتمنی افزود : البته در تلاشیم تا مشکل واردات خودرو توسط نمایندگی های متفرقه حل شود پیش بینی در صورت رفع این مانع ، طی ماههای آتی جریان واردات بهتر شود.

وی تصریح کرد : در صورتی که واردات خودرو در انحصار چند شرکت خاص قرار گیرد بی شک اختلاف قیمت زیادی را در بازار وارداتی شاهد بوده و در این بین تنها متضرر اصلی مصرف کننده خواهد بود.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"