کد خبر: ۴۸۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان معتقد است که رقم اختصاص یافته بابت مطالبات قطعه سازان ، هر چند عدد بالایی نبوده اما در رفع بخشی از مشکل نقدینگی واحدهای قطعه سازی کمک موثری نموده است.

پیشنهاد انجمن قطعه سازان به دولت برای حل مشکل نقدینگی قطعه سازان

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان معتقد است که رقم اختصاص یافته بابت مطالبات قطعه سازان ، هر چند عدد بالایی نبوده اما در رفع بخشی از مشکل نقدینگی واحدهای قطعه سازی کمک موثری نموده است.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با توجه به پرداخت بخشی از مطالبات معوقه قطعه سازان از محل انتشار اوراق صکوک سایپا گفت :  هر چند بخشی از مبالغ به مگاموتور و بخشی نیز به سازه گستر پرداخت شده اما از 350 میلیارد تومان دریافتی از این بخش ،حدود 150 میلیارد تومان آن بابت بدهی قطعه سازان پرداخت شد.

وی همچنین به روند پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط ایران خودرو پرداخت و اظهار داشت :  در یک سال اخیر پرداخت مطالبات معوقه قطعه سازان توسط ایران خودرو فراز و نشیب  بسیار کمی داشته است و تحت هر شرایطی تلاش شده تامین نقدینگی قطعه سازان انجام شود.

وی با تشکر از تلاش دولت و مجلس در رفع موانع و مشکلات بخش های تولیدی و صنعتی در کشور گفت : باید از دولت و مجلس به خصوص کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشکر شود که با برنامه و اهداف مشخصی تلاش می کنند که بخشی مشکلات صنعت به خصوص صنعت خودرو و قطعه سازی را رفع کنند .

وی همچنین به ارائه راهکاری به منظور حل مشکلات نقدینگی قطعه سازان اشاره کرد و اظهار داشت : در صورتی که دولت ، گشایش اعتبارات ریالی را بین خودروساز و قطعه ساز باز نماید ، بی شک این اقدام کمک بزرگی به رفع مشکل کمبود نقدینگی قطعه سازان خواهد بود .

وی تاکید کرد : پیش از این مطرح می گردید که برای گشایش اعتبار داخلی، یک طرف باید دولتی باشد در صورتی که بانک مرکزی کتبا اعلام نموده که به این نحو نیست و می تواند بین دو بنگاه اقتصادی این ال سی ها گشایش پیدا کند ضمن اینکه کمیسیون صنایع در این ارتباط با بانک مرکزی گفتگو هایی را داشته که بخشی از مشکلات صنعت به خصوص قطعه سازی را در این راستا حل نمایند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود جهت ترخیص مواد اولیه و همچنین مشکلات ارزی و مالیاتی تولیدکنندگان اظهار داشت : البته مجلس با سازمان امور مالیاتی و گمرک در تعامل است تا این موانع برطرف شود و واحدها به سهولت بتوانند مواد اولیه و ماشین آلات و قالب ها را با ارائه ضمانت نامه از گمرک ترخیص نموده و همچنین مشکلات ارزی و مالیاتی شرکتهایی که قادر به پرداخت نیستند نیز رفع شود.

وی گفت : بی شک این اقدامات می تواند بخش مهمی از موانع و مشکلات پیش روی تولید را رفع و فرایند تولید را تسهیل نماید.

رئیس انجمن قطعه سازان در ادامه با اشاره به اینکه باید اقتصاد سرمایه محور باشد نه بانک محور ، گفت : امروز باید امکان ورود سرمایه برای توسعه واحدهای نوآور و  خلاق که می توانند محصولات کیفی و رقابتی را در داخل تولید و به بازارهای جهانی عرضه کنند ، فراهم شود.

رضایی تاکید کرد :  انتظار می رود دولت دوازدهم با برنامه ها و سیاست گذاری های مناسب ، اقتصاد و صنعت را سرمایه محور نماید ، چنانچه در ماههای آتی شاهد بهبود اوضاع افتصاد و تولید در کشور باشیم .

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"