کد خبر: ۴۸۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

 از الزامات توسعه صنعتی رقابت پذیری در داخل و مشتری گرایی در خارج است

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : باید صنعت کشور را برونگرا و صادراتی کنیم که تلاش دیپلماسی کشور و مجموعه صنعت و فعالان این بخش را می طلبد.

مهندس نعمت زاده با تبریک پنجاهمین سال تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایرن به دست اندرکاران صنعت و معاونین و مدیران و کارکنان ایدرو گفت : رسالت ایدرو و از الزامات توسعه صنعتی کشور مشتری گرایی بین المللی و توانمند سازی بخش خصوصی است .

محمدرضا نعمت زاده با اشاره به اینکه باید به بحص تربیت و رشد و توانایی مدیران کشور بپردازیم گفت : در اساسنامه ایدرو آمده است که درصدی از درآمد باید صرف آموزش مدیران شود .

وی افزود : برای داشتن صنعت رقابت پذیر نیاز به مدیران متخصص داریم .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینکه چهره صنعتی و اقتصادی ایدرو سیاسی شده است گفت : وقتی چهره این سازمان سیاسی باشد مسوولین هم تغییر می کنند . این اتفاق افتاده و حرکت نادرستی بوده . اجازه بدهید سازمان گسترش به عنوان سازمان توسعه ای وظایف خود را انجام دهد و ایفای نقش بکند.

توصیه می کنم به همه مدیران رسالت اصلی را فراموش نکنند. قوانین برای حمایت مسوولین است نه اینکه بازدارنده باشد اگر مقرراتی مانع کسب و کار مردم است باید آن را اصلاح کنیم

وی با تاکید بر اینکه رسالت سازمان گسترش توانمندسازی بخش خصوصی است گفت : نظر مقام معظم رهبری ف دولت و مجلس این است که کار را باید به مردم سپرد . چون بخش خصوصی نمی تواند در همه جا فعالیت کند ما باید مکمل بخش خصوصی هم باشیم ما دیدگاه رقبت با بخش خصوصی نداریم و حتی به طور مموازی با انها کار می کنیم.

مهندس نعمت زاده افزود : یکی از رسالت های سازمان های توسعه ای این است که از لحاظ دانش ، تجربه سخت افزار و سرمایه چگونه کمک کنیم

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"