کد خبر: ۴۸۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
بازار بی رمق لنت های داخلی
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با توجه به اوضاع بازار از ابتدای امسال گفت : با وجود گذشت بیش از 4 ماه از سال همچنان بازار قطعات یدکی با تغییر محسوسی در فروش و تقاضا مواجه نشده است.

تاثیر کنترل جریان قاچاق بر ورود لنت های تقلبی به بازار

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با توجه به اوضاع بازار از ابتدای امسال گفت : با وجود گذشت بیش از 4 ماه از سال همچنان بازار قطعات یدکی با تغییر محسوسی در فروش و تقاضا مواجه نشده است.

حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : البته انتظار می رود جبران چند ماه رکود حاکم بر بازار لنت ترمز طی ماه های آتی در این فصل از بین رفته و شاهد رشد تقاضا در بازار باشیم.

وی با اشاره به رشد کیفی لنت های داخلی ،اظهار داشت : امروز تولیدکنندگان لنت ضمن توجه به رشد کیفیت ، قادرند بیش از مصرف داخل نیز تولید نمایند این در حالی است که در یکی دو سال اخیر به دلیل رکود و مشکلات اقتصادی نیمی از ظرفیت کارخانجات لنت عملا تعطیل شده است.

وی در ادامه با توجه به افزایش تعرفه واردات لنت به تاثیر تعرفه در رقابت پذیری و کیفیت تولیدات داخلی پرداخت و اظهار داشت : البته میزان تعرفه نمی تواند دلیلی بر تاثیر آن بر کیفیت تولیدات لنت در کشور باشد.

وی افزود : بی شک متولی نظارت بر کیفیت و استاندارد تولیدات داخلی سازمان ملی استاندارد است و مسلما با اعمال نظارت دقیق این سازمان ، در جریان کیفیت و استاندارد لنت های داخلی کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

وی گفت : برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی ، سازمان ملی استاندارد می تواند بواسطه موارد و الزات قانونی و تعریف استانداردهای جدید به تولیدکنندگان فشار وارد نماید تا سطح کیفی تولیدات همزمان با افزایش تعرفه ها ارتقاء یابد.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ اظهار داشت : دست سازمان استاندارد برای فشار به تولیدکنندگان لنت های داخلی باز است و چنانچه این سازمان خواستار افزایش استاندارد کیفی در تولید این محصول فوق ایمنی است این امکان برای انها فراهم است.

لاجوردی در ادامه به جریان قاچاق لنت ترمز به کشور پرداخت و گفت : با افزایش نظارت های دولت بر جریان واردات کالا ، خوشبختانه روند قاچاق کالا به خصوص لنت ترمز به بازار کاهش داشته است.

وی گفت : البته به هر میزان ورود لنت های قاچاق به کشور کمتر شود متاسفانه جریان ورود کالای تقلبی در بازار افزایش می یابد به طوری که با وجود نظارت و کنترل نسبی سازمان استاندارد شاهد جریان عرضه کالای غیر استاندارد و تقلبی در بازار هستیم.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"