کد خبر: ۴۹۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به نقش عرضه محصولات جدید بر بازار خودرو ایران گفت : بی شک طراحی و عرضه تولیدات جدید و متنوع توسط خودروسازان می تواند ضمن جذب بازارهای هدف ، تحولی خوبی را در بازار داخل و رضایت مصرف کنندگان داخلی بوجود آورد.

راهکاری برای رفع دغدغه قطعه سازان از جریان تولیدات جدید

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به نقش عرضه محصولات جدید بر بازار خودرو ایران گفت : بی شک طراحی و عرضه تولیدات جدید و متنوع توسط خودروسازان می تواند ضمن جذب بازارهای هدف ، تحولی خوبی را در بازار داخل و رضایت مصرف کنندگان داخلی بوجود آورد.

احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : انتظار می رود با توسعه همکاری ها و ایجاد مراکزی جهت تحقیقات مشترک ، علاوه بر طراحی تولیدات به روز ، ظرفیت های جدیدی نیز در خودروسازی کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه نباید هدف اصلی در همکاری ها تنها ورود محصولات جدید باشد ، تاکید کرد :  با هدف جدی در توسعه همکاری ، باید کسب تکنولوژی های جدید و توسعه توان قطعه سازان داخلی برای داخلی سازی محصولات جدید باشد تا زمینه رقابت صنعت خودروسازی ایران در عرصه بازار جهانی فراهم شود.

وی افزود : لازم است در شرایط کنونی تمرکز و سرمایه گذاری خودروسازان و واحدهای قطعه ساز در جهت توسعه سهم داخلی سازی محصولات جدید قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف همچنین به نقش توسعه داخلی سازی در قیمت تمام شده محصولات خودروسازان پرداخت و اظهار داشت : در فرایند تولید خودروهای جدید خودروسازان چنانچه داخلی سازی مورد توجه جدی خودروسازان قرار گیرد بی شک قیمت تمام شده تولیدات نیز سیر کاهش یافته و در این راستا ضمن حمایت از قطعه سازان داخلی ، خودروهای جدید با قیمت مناسبی به دست مصرف‌ کنندگان نیز خواهد رسید.

احمدیان در ادامه با ضمن اشاره به دغدغه قطعه سازان از جریان تولید خودروهای جدید تصریح کرد : در جریان تولید محصولات جدید لازم است تا قطعه‌سازان داخلی  نیز با جذب سرمایه‌گذار خارجی و همکاری مشترک با همتایان خارجی و تجهیز واحدها به تکنولوژی های جدید، نسبت به ارتقاء سطح کیفی قطعات تولیدی تلاش نموده و زمینه تولید قطعات جدید را نیز فراهم نمایند.

وی همچنین با اشاره به اینکه خودروسازان باید بر اساس نیاز بازار برنامه ریزی و تولید نمایند ، اظهار داشت : در شرایطی که هر روز خودروهای جدید با طراحی های روز وارد بازار دنیا می شود متاسفانه در ایران همچنان جریان تولید خودروسازان بر مدار خودروهای قدیمی است.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازان باید در مسیر نوآوری و پژوهش  و تغییر ساختارهای فیزیکی تولید متناسب با جریان روز دنیا حرکت کنند، افزود : تا زمانی که سیاست تولید تغییر جدی نکند و همچنان برنامه مونتاژ کاری ادامه داشته باشد صنعت خودرو ایران به جایی نرسیده و توسعه نخواهد یافت.

به گفته وی بخش زیادی از موانع توسعه در صنعت خودرو ایران به دولتی بودن خودروسازان باز می گردد چنانچه این شرایط مانع از توسعه و تمرکز بر مراکز تحقیقاتی شده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"