کد خبر: ۴۹۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور معتقد است در سالهای اخیر توان قطعه سازان به جهت پرداخت سود بالای تسهیلات ، مالیات های سنگین و عدم دریافت مطالبات معوق تضعیف شده است.

 هر آنچه که روند داخلی سازی محصولات جدید را کند می کند

به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور معتقد است در سالهای اخیر توان قطعه سازان به جهت پرداخت سود بالای تسهیلات ، مالیات های سنگین و عدم دریافت مطالبات معوق تضعیف شده است.

ابوالقاسم آروند در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : بی شک هر گونه ضعف در صنعت قطعه سازی کشور موجب امتناع خودروسازان از همکاری با قطعه سازان داخلی و تمایل به تامین و خرید قطعات از شرکتهای خارجی خواهد شد و این شرایط بالطبع روند داخلی سازی تولیدات جدید را کند تر خواهد کرد.

وی تاکید کرد : البته شرکتهای خارجی باید برای همکاری با صنعت خودرو و قطعه سازی ایران سرمایه گذاری مشترک نمایند تا بتوان به شرایط مورد انتظار در تولید و تکنولوژی دست یافته و محصولاتی با درصد بالای داخلی سازی را در بازار عرضه و صادر نماییم.

وی گفت : خوشبختانه موضوع سرمایه گذاری مشترک جزء شروط دولت برای همکاری با شرکتهای خارجی در حوزه خودروسازی است که البته در قراردادهای اخیر نیز رعایت شده است اما لازمه تحقق کامل شروط مورد نظر و دستیابی به افزایش سهم داخلی سازی و صادرات نیز از موارد مهمی است که باید نسبت به آنها اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی صنعت و تولید در کشور لازم است تا همه متولیان امر در این بخش ها به این دو حوزه کمک نمایند ، خاطر نشان کرد : در صورتی که این همراهی و حمایت از سوی دستگاهها صورت گیرد بی تردید صنعت خودروسازی مسیر توسعه را طی نموده و زمینه سرمایه گذاری در این صنعت بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد : امروز بهبود فضای کسب و کار و حضور سرمایه گذاران خارجی نقش مهمی در توسعه سهم داخلی سازی در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور دارد.

این فعال در صنعت قطعه سازی تصریح کرد : برای اینکه صنعتی مقتدر در حوزه خودروسازی داشته باشیم باید صنعت قطعه سازی کشور نیز در اوج قدرت قرار گیرد تا بتوان ضمن همکاری و رقابت با همتایان خارجی ، حضور پر رنگی را در بازار های صادراتی نیز داشته باشیم.

آروند با توجه به اغاز داخلی سازی محصولات جدید با 40 درصد در کشور تاکید کرد : برای دستیابی به 40 درصد داخلی سازی ، باید قرارداد قطعی با قطعه سازان داخلی منعقد شود تا شاهد آغاز طراحی قالب ها و تامین ماشین آلات و تولید قطعات باشیم در حالی که تاکنون در این زمینه اقدام چندان جدی صورت نگرفته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"