کد خبر: ۴۹۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۶
مهندس یکه زارع در مجمع سهام اعلام کرد
به گزارش خبرخودرو، در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام عملکرد و برنامه های راهبردی ایران خودرو در زمینه تداوم سود آوری، عرضه خودروهای جدید، رهبری بازار، توسعه صادرات و طراحی پلت فرم محصولات جدید مورد تایید اکثریت سهامداران قرار گرفت.

تولید سه محصول جدید ایران خودرو در سال 96

به گزارش خبرخودرو، در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام عملکرد و برنامه های راهبردی ایران خودرو در زمینه تداوم سود آوری، عرضه خودروهای جدید، رهبری بازار، توسعه صادرات و طراحی پلت فرم محصولات جدید مورد تایید اکثریت سهامداران قرار گرفت.       

مجمع عمومی عادی سالانه ایران خودرو با حضور اکثریت سهامداران امروز برگزار شد.

در اين جلسه دكتر محمدرضا فيض بخش رئيس مجمع ايران خودرو در سخناني با اشاره به فعاليت هاي انجام شده در گروه صنعتي ايران خودرو، توليد سال گذشته اين شركت را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: در چهار سال اخير اقدامات خوبي در ايران خودرو صورت گرفته كه اميدواريم اين روند با حمايت سهامداران همچنان ادامه داشته باشد.

وي افزود: ايران خودرو عملكرد درخشاني در مشاركت هاي بين المللي و همكاري با شركت هاي معتبر جهاني داشته است كه موجب شده گام بزرگي در مسير خودروساز شدن كشور برداشته شود.

فيض بخش افزود: فعاليت هاي اصلي ايران خودرو در سال گذشته علاوه بر مشاركت با خودروسازان معتبر جهاني براي توليد محصول، معطوف به صادرات،‌ همكاري با شركت هاي دانش بنيان، ارتقاي كيفيت و افزايش شاخص رضايت مشتريان بوده است.

وي تصريح كرد: اين شركت با فروش سهام شركت هاي تابعه و چابک سازی ساختار مالی شرکت برنامه منسجمي را براي بهبود سوددهي در سال هاي آتي تدوين كرده است.

فروش دارايي هاي راكد و غيراقتصادي

 مهندس هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نيز در گزارشی از عملکرد اين شرکت در زمینه رشد تیراژ تولید، سود آوری، افزایش کیفیت، عرضه محصولات جدید، اصلاح ساختار، توسعه صادرات و پیشبرد اهداف و سیاست های اعلام شده شرکت درسال مالی منتهی به سی ام اسفند ماه ۹۵ توضیحاتی ارایه کرد.

وی توسعه همکاری های بین المللی، توسعه محصولات و بازار و توسعه مالی – اقتصادی را از جمله محورهای اصلی حرکت ایران خودرو ذکر کردکه در سایه بهبود فضای کسب و کار پس از برجام سرعت گرفته است.

مهندس یکه زارع ضمن ارایه گزارش عملکرد و دستاوردهای شرکت در سال 95 به سهامداران ،متذکر شد: ایران خودرو در این سال موفق به تولید 651هزار دستگاه انواع محصولات سواری و وانت و حفظ سهم بیش از 50درصدی خود در خودروهای سواری برای سومین سال پیاپی شده است.

وي افزايش تيراژ توليد محصولات را همراه با افزايش كيفيت دانست و تاكيد كرد: در سال گذشته محصولات رانا،‌ سوزوكي،‌ پژو 206، دنا، سورن و تندر 90 ستاره هاي كيفي خود را افزايش دادند و در سال جاري نيز محصولاتي چون تندر پلاس،‌ دنا پلاس در اولين حضور خود در ارزيابي چهار و سه ستاره كيفي را كسب كردند.

وی ادامه داد:شرکت ایران خودرو در سال 95 سهام خود در دو شرکت به همراه بخشی از سهام 10شرکت بورسی گروه را به ارزش 4هزار و 466میلیارد ریال واگذار کرده است.

مهندس یکه زارع با اشاره  به ترازنامه و صورت سود و زیان شرکت ایران خودرو  اظهار داشت:هر سهم ایران خودرو ۱۴۷ ریال سود داده که بر اساس قانون مجاز به تقسیم ۱۰ درصد،معادل ۱۵ ریال هستیم.

وی ادامه داد: بودجه اولیه و عملکرد ایران خودرو نیز نشان می دهد این شرکت در بخش عملکرد تولید رشد 26درصدی را ثبت کرده است.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان این که در حوزه توسعه مالی – اقتصادی نیز ایران خودرو روند رو به رشد خود را حفظ کرده و  سوددهی خود را که از سه سال پیش به آن دست یافته، حفظ کرده است،افزود: به بازدهی رساندن و فروش دارایی های راکد و غیراقتصادی و جلوگیری از رسوب سرمایه، حذف کامل تولید خودرو با کسری قطعه، جلوگیری از راکد شدن نقدینگی شرکت، کنترل و کاهش هزینه ها و افزایش درآمد از طریق اجرای پروژه های بهبود و ارتقا سهم بازار در بخش خودروهای سواری کشور به بیش از 50درصد در فاصله سال های 93 تا 95 از جمله مهمترین محورهای کاری و عملکردی ایران خودرو در این بخش بوده است.

توسعه مشارکت های بین المللی

وی در ادامه افزود: همچنین در حوزه توسعه محصولات و سهم بازار تکمیل سبد محصول از طریق ایجاد و توسعه مشارکت های بین المللی، توسعه پلت فرم و قوای محرکه، تنوع بخشی به پرتفوی محصولات و ارتقا سطح کیفی محصولات مدنظر قرار گرفته است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید محصولات جدید به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان خبر داد و گفت: سه محصول دنا پلاس توربو، دنا پلاس اتوماتیک و سورن دیزل در سال جاری تولید خواهد شد.

یکه زارع با تاکید بر سایر فعالیت های انجام شده تصریح کرد: توسعه همکاری های بین المللی شرکت ایران خودرو نیز از طریق شروع به کار شرکت مشترک ایکاپ، قرارداد 10جانبه بین المللی جهت طراحی و تولید پلت فرم محصولات جدید، شروع فاز طراحی و تولید خانواده موتورهای نسل جدید و همچنین تنوع در مدل همکاری ها دنبال و محقق شده است.

وی همچنین به برنامه های آینده شرکت ایران خودرو اشاره کرد و افزود: این شرکت براساس سند چشم انداز 1404 تولید یک میلیون و 100دستگاه انواع خودرو در سال 1400 را هدف گذاری کرده است.

مهندس یکه زارع ادامه داد: استراتژی های کلان ایران خودرو در مسیر پیش رو نیز براساس تمرکز بر خرد مالی و سرمایه های انسانی، پاسخگویی موثر به نیازها و انتظارات ذینفعان، ارتقای قابلیت های طراحی و توسعه محصول، تولید خودرو با کیفیت مبتنی بر فرآیندهای به روز و توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی شکل گرفته است

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"