کد خبر: ۴۹۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

امضا توافقنامه تأسیس شرکت مشترک همکاری بین ایدرو، آلستوم فرانسه و ایریکو

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، توافقنامه تاسیس شرکت مشترک همکاری در پروژه های ریلی شامگاه یکشنبه بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، آلستوم فرانسه و شرکت ایریکو (شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان) امضا شد.

در این مراسم که در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود رکود سال های اخیر صنایع کشور، اما با تدبیر دولت یازدهم و سیاست های صنعتی کشور در برنامه ششم توسعه، توسعه صنایع ریلی جزو اولویت های دولت قرار گرفته است.

مهندس محمدرضا نعمت زاده افزود: سهم حمل و نقل ریلی با وجود تاکیدات بسیار از ابتدای انقلاب همواره ناچیز بوده و با توجه به نیاز صنعتی و معدنی کشور نیازمند توسعه صنایع ریلی هستیم.

وی ادامه داد: این مهم بویژه با آغاز پروژه های مترو در هفت کلانشهر کشور حائز اهمیت است که یکی از نیازمندی های اولیه آنها واگن است.

مهندس نعمت زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اعتماد شورای اقتصاد به ایدرو، مدیریت پروژه ساخت ۲ هزار واگن مترو به این سازمان واگذار شده و با افزایش توانمندسازی داخلی از طریق مشارکت های بین المللی به دنبال اجرای این پروژه هستیم.

وی همچنین از ورود تیمی از شرکت زیمنس در اواخر هفته جاری برای سرمایه گذاری و انتقال فناوری در این زمینه به کشور خبر داد و تصریح کرد: تاکید اصلی ما استفاده حداکثری از توانمندی کشور است که با توجه به جمعیت بالای تحصیلکردگان دانشگاهی امکانپذیر است.

در ادامه منصور معظمی مدیرعامل ایدرو افزود: مطابق برنامه ششم توسعه و تاکید دولت برای توسعه صنعت ریلی، مصوبه شورای اقتصاد برای ساخت دو هزار دستگاه واگن مترو به تصویب رسید که ایدرو به عنوان مجری طرح برگزیده شد.

به گفته این مقام مسئول، قرار است با امضای این قرارداد همکاری سه جانبه مشکل واگن های متروی شهری و حومه حل شود.

رییس هیات عامل ایدرو افزود: بین هشت تا ۱۰ هزار واگن در کشور مورد نیاز است، اما یکی از مشکلات فعلی نبود توان ساخت داخلی با استفاده از منابع مالی و دستیابی به آخرین فناوری های روز است.

وی تصریح کرد: پس از برجام شرکت های مختلف خارجی برای حضور در این بخش اعلام آمادگی کردند و همین موضوع فرصت مناسبی برای کشور است تا به ارتقای توان تولید داخلی خود بپردازد.

معظمی همچنین از انعقاد قرارداد دیگری با حمایت وزارت صنعت در بخش واگن های مورد نیاز راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد که به این ترتیب می توانیم حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه مشکل تامین واگن را در کشور حل کنیم.

شرکت آلستوم (تاسیس ۱۹۲۸)، یک شرکت فعال چندملیتی فرانسوی است که در زمینه تولید الکتریسیته و صنعت حمل و نقل فعالیت می‌کند. پیش از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۳۸ این شرکت نیروگاه طرشت (برق آلستوم) را در منطقه طرشت و محدوده خیابان ستارخان تهران ساخت

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"