کد خبر: ۴۹۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : امروز صنعت و تولید به خصوص خودروسازی در کشور نیازمند تحولات مدیریتی جدی در تمام حوزه های مرتبط است.

رفع نگرانی خودروسازان با حرکت بر ریل کیفیت و تنوع

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : امروز صنعت و تولید به خصوص خودروسازی در کشور نیازمند تحولات مدیریتی جدی در تمام حوزه های مرتبط است.

محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : همزمان با تحول در حوزه های مدیریتی باید نسبت به جریان تنوع ، کیفیت و طراحی محصولات به روزتر و خروج محصولات قدیمی در صنعت خودرو گام های جدی تری برداشته شود تا نگرانی ها موجود از بازار کنونی خودرو برطرف شود.

وی با اشاره به لزوم توجه و تلاش خودروسازان جهت کاهش قیمت تمام شده محصولات تصریح کرد : بی تردید با تولید محصولات متنوع و عرضه قیمت رقابتی، خودروسازان سهم بیشتری از بازار داخل و حتی بازارهای خارجی را در اختیار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد : البته مشارکت با شرکتهای خارجی تحول خوبی را در صنعت خودرو ایران ایجاد خواهد کرد همچنین با تداوم این جریان شاهد جذب سرمایه گذاری بوده و این شرایط رقابت پذیری و توسعه صادرات در بازارهای جهانی را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد : قطعا امروز رقابت پذیری و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی دو ویژگی لاینفک برای فعالیت خودروسازان در تداوم حضور در بازار است .

وی افزود : بی شک برای ایجاد رقابت صحیح و عدم تحمیل بار مالی ناشی از این جریان بر دوش دولت و مصرف کنندگان داخلی لازم است هر دو گزینه موثر در جریان بازار در شرکتهای خودروساز مورد توجه قرار گیرد .

وی گفت : البته انتظار می رود در شرایط فراهم شده بخشی از مشکلات مدیریتی و همچنین ضعف های ساختاری در تولید و صادرات در این صنعت برطرف شود.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی  همچنین با اشاره به طرح مباحثی در خصوص خروج خودروهای قدیمی از سال آینده اظهار داشت : خوشبختانه صنعت خودرو ایران در این سالها اقدامات موثری را در تولید خودروهای جدید داشته اند به طوری که امروز شاهد تنوع بهتری در تولیدات خودروسازان هستیم.

کوهکن افزود : هم اکنون خودروهایی که در کشور که تولید می شود از استانداردهای نسبی و مناسبی برخوردار است هر چند همچنان ایراداتی نیز وجود داشته و باید همچنان در این حوزه ها استانداردها ارتقاء یابد.

وی تاکید کرد : در صورتی که کیفیت و استاندارد محور فعالیت صنعت خودرو ایران قرار گیرد ، بی تردید دیگر نگرانی نسبت به تقاضا در بازار وجود نخواهد داشت.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"