کد خبر: ۴۹۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
علت اصلی بسته شدن سایت ثبت سفارش چیست ؟!
به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران از سیر صعودی قیمت خودروهای وارداتی در بازار خبر داد و گفت : با کاهش عرضه خودرو در بازار ، بالطبع قیمت ها وارداتی در بازار افزایش خواهد یافت .

نمایندگان رسمی که اقدام به فروش ثبت سفارش تا 40 میلیون می کردند

به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران از سیر صعودی قیمت خودروهای وارداتی در بازار خبر داد و گفت: با کاهش عرضه خودرو در بازار ، بالطبع قیمت ها وارداتی در بازار افزایش خواهد یافت .

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به افزایش چند میلیونی در برخی از خودروهای خارجی طی هفته گذشته تاکنون ، اظهار داشت : طی یک هفته اخیر قیمت کیا سورنتو در مقایسه با روزهای گذشته 15 میلیون افزایش داشته و به 260 میلیون در بازار رسیده است در حالی که طی هفته گذشته این خودرو از 245 تا 250 میلیون بسته به رنگ در بازار معامله می گردید.

وی افزود : همچنین در روزهای اخیر قیمت توسان ، هیوندا النترا و سراتو نیز با افزایش حدود 3 میلیونی مواجه شده است به طوری که هم اکنون قیمت این خودروها در بازار به ترتیب به 188 ، 148 و 143 میلیون تومان رسیده است.

وی گفت : همواره با کاهش عرضه خودروهای وارداتی به بازار ، دلالان و واسطه ها نیز به بازار هجوم آورده و از وضعیت موجود سوءاستفاده می کنند و با ایجاد بازار سیاه ، قیمت صعودی می شود.

وی تصریح کرد : بی شک با کاهش هر کالایی در بازار شاهد افزایش قیمت خواهیم بود بنابراین دولت نباید اجازه دهد که شرایط موجود برای ورود خودروهای وارداتی ادامه یابد.

وی گفت : با حذف واردکنندگان متفرقه از جریان واردات خودرو به کشور، نیاز بازار را چه بخشی تامین خواهد کرد ؟ این در حالی است که نمایندگان اصلی شرکتها  نیز امکان تامین نیاز بازار را ندارند .

وی افزود : امروز بسیاری از شرکتهای واردکننده با دریافت پیش پرداخت از مشتریان تنها به دنبال کسب سرمایه برای واردات خودرو هستند و حاضر به استفاده از امکانات شرکت مادر برای ورود و تامین نیاز بازار نیستند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تصریح کرد : در شرایطی که نرخ تورم در کشور کاهش داشته چرا باید قیمت خودروهای وارداتی در ایران افزایش یابد در حالی که در دنیا تغییر قیمتی در این خودروها رخ نداده است.

موتمنی با اشاره به اقدام خودروسازان دنیا در جریان رکود بر بازار خودرو افزود : متاسفانه در ایران به جای اقداماتی برای رونق فروش ، طرح ها و مصوباتی عملی می شود که بیشتر بازار را انحصاری می کند.

وی گفت : باید سیاست های دولت در حوزه بازار خودرو کنترل شود تا شاهد ایجاد بازار دو نرخی و چند نرخی خودروها در کشور نباشیم.

وی با اشاره بسته شدن سایت ثبت سفارش گفت : متاسفانه برخی از نمایندگان رسمی شرکتهای مادر در دو سال گذشته اقدام به فروش ثبت سفارش ها  تا 40 میلیون به واردکنندگان متفرقه کردند و این مساله می تواند یکی از دلایل بسته شدن سایت ثبت سفارش باشد.

وی تاکید کرد : وزارت صنعت و معدن باید بررسی کند که عملکرد نمایندگی های شرکتهای مادر چرا به این نحو بوده و چرا در دو سال گذشته اقدام به فروش ثبت سفارش کردند.

به گفته وی باید شرکتهایی مجوز نمایندگی شرکتهای مادر را بگیرند که از توان مالی بالایی برخوردار باشند تا به دنبال دریافت هزینه خرید خودرو  پیش از ورود از متقاضیان نباشند و همانند عرف جهانی اقدام به واردات و فروش خودرو نمایند.

وی افزود : البته واردکنندگان متفرقه در این مدت  3 درصد ارزش Cif خودرو را بابت گارانتی به نمایندگی‌های مادر پرداخت می‌کردند در حالی نمایندگان شرکت مادر این گارانتی را به جای 4 سال ، دو ساله ارائه می کردند در شرایطی که این خودروها دارای گارانتی جهانی است و نمایندگان رسمی می توانند حدود 10 درصد بابت خدمات از شرکت مادر پول دریافت کنند.

وی تاکید کرد : باید بررسی شود پولی که بابت واردات توسط نمایندگان شرکتهای مادر صورت گرفته به جیب چه کسانی رفته است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"