کد خبر: ۴۹۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
میزان قراردادهای قطعی قطعه سازان در تولیدات جدید
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور می گوید : قطعه سازان داخلی از توان و تکنولوژی لازم برای حضور در زنجیره تامین محصولات جدید برخوردارند.

قطعه سازانی که در جریان تولیدات جدید متضرر می شوند

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور می گوید : قطعه سازان داخلی از توان و تکنولوژی لازم برای حضور در زنجیره تامین محصولات جدید برخوردارند.

علی فراهانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : هر چند تاکنون چندان قراردادهای قطعی که منجر به همکاری جدی قطعه سازان و حضور آنها در جریان تولیدات جدید شود، منعقد نشده است.

وی با اشاره به توانمندی قطعه سازان داخلی برای تولید قطعات جدید ، تصریح کرد : امروز قطعاتی که در داخل تولید می شود از کیفیت و استاندارد بسیار خوبی برخوردار است در حالی که قطعاتی که وارد می شوند عمدتا قطعات بی کیفیتی است که گاها در برخی از  تولیدات داخلی نیز استفاده می شوند.

وی تاکید کرد : در صورتی که نحوه تعامل و همکاری خودروساز و قطعه ساز در جریان تولیدات جدید منطقی و بر پایه درستی صورت گیرد طبعا قطعه سازان نیز کمتر در جریان تولیدات جدید متضرر خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد : باید جریان همکاری ها برای تولید محصولات جدید به نحوی باشد که منافع قطعه سازان داخلی نیز در آن دیده شود .

وی گفت : قرارداد با قطعه سازان داخلی علاوه براینکه الزامی از سوی دولت برای تولیدات جدید است و توسعه داخلی است بلکه با افزایش تولیدات جدید و خروج محصولات قدیمی باید خطوط تولید واحدهای قطعه سازی نیز برای قطعات جدید آماده شود.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور در ادامه با تداوم مشکل نقدینگی در واحدهای قطعه سازی پرداخت و اظهار داشت : با وجود تلاش های صورت گرفته همچنان قطعه سازان زیادی هستند که مطالبات چند ماهه آنها تاکنون پرداخت نشده و روز به روز این مطالبات نیز افزایش می یابد.

فراهانی با درک شرایط نقدینگی در شرکتهای خودروساز افزود : اینکه پرداخت چندانی از سوی خودروساز صورت نگرفته طبعا به دلیل عدم وجود نقدینگی کافی در شرکتهاست .

وی تصریح کرد : در صورتی که پرداخت مطالبات در زمان تعیین شده پرداخت شود بی شک مهمترین مشکل قطعه سازان که نقدینگی است رفع خواهد شد.

وی گفت : با روی کار آمدن دولت دوازدهم ، بسیاری از بخش های تولیدی و صنعتی در کشور در انتظار تصمیمات دولت جدید هستند که چه شرایطی را برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور رقم خواهند زد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"