کد خبر: ۴۹۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن قطعه سازان گفت : تا زمانی که کانسپت خودروهای جدید فولکس واگن برای تولید در ایران مشخص نشود نمی توان در خصوص درصد داخلی سازی و سهم قطعه سازان در این بخش اظهار نظری کرد.

اگر در تحقق 40درصد داخلی سازی بهانه تراشی شود شکایت می کنیم

به گزارش خبر خودرو،  دبیر انجمن قطعه سازان گفت : تا زمانی که کانسپت خودروهای جدید فولکس واگن برای تولید در ایران مشخص نشود نمی توان در خصوص درصد داخلی سازی و سهم قطعه سازان در این بخش اظهار نظری کرد.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو، مازیار بیگلو در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اظهارت برخی شرکتهای خارجی در خصوص توان فن آوری و تکنولوژی قطعه سازان داخلی، لازم است تا سازمان ها و دستگاههای دولتی و مجلس این صنعت را حمایت و همراهی نمایند تا  توان قطعه سازی در ایران افزایش یابد.

وی با توجه به میزان داخلی سازی خودروهای جدید و حضور قطعه سازان داخلی در این همکاری تاکید کرد: همان گونه که پیش از این نیز عنوان شد در صورتی که بر اساس قانون  40 درصد داخلی سازی در جریان شروع همکاری با شرکت های خارجی محقق نشود و مشاهده شود در جایی در این همکاری ها و قرارداد با قطعه سازان خطایی شده و بهانه تراشی می شود به مراجع بالا شکایت خواهیم کرد.

وی افزود : امروز قطعه سازان مشکلی برای دستیابی به 40 درصد داخلی سازی تولیدات جدید ندارند و تنها دغدغه در این بخش داخلی سازی بالای 60 درصد و ورود تکنولوژی تولید قطعات جدید است.

وی در ادامه از جمله خط مشی های انجمن قطعه سازان را رفع بحران نقدینگی واحدهای قطعه سازی در کشور اعلام کرد و گفت : در راستای اقدامات صورت گرفته مجوز گشایش اعتبارات ریالی از بانک مرکزی دریافت گردید به طوری که در این راستا قطعه سازان به طور مستقیم می توانند از بانک ها پولشان را دریافت کنند.

وی افزود : همچنین کارگروهی در دو شرکت خودروساز تشکیل شده تا مطالبات شرکت ها را پی گیری و پرداخت شود از این رو پیش بینی می شود تا پیش از زمستان مطالبات قطعه سازان پرداخت شود.

وی همچنین از تشکیل کار گروهی به منظور اجرای اقتصاد مقاومتی در جریان تولید خبر داد و گفت : هدف از تشکیل این کارگروه که خودروسازان نیز در آن عضو هستند جلوگیری از افزایش واردات قطعات و ورود قطعات در راستای اقتصاد مقاومتی است.

دبیر انجمن قطعه سازان سومین خط مشی انجمن را رسیدگی به مشکیلات قطعه سازان در جریان بازدیدهای منظم از واحدهای قطعه سازی معرفی کرد و خاطر نشان کرد : خوشبختانه این بازدید ها طبق زمان بندی در حال انجام است به طوری که  طی بازدیدهای صورت گرفته تاکنون مسائل و مشکلات 400 تا 500 قطعه ساز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

بیگلو همچنین با اشاره به ارتباط خوب انجمن قطعه سازان با انجمن های بین المللی گفت : در این راستا قراردادهایی با انجمن های قطعه سازی اسپانیا، ایتالیا و فرانسه منعقد گردیده و به زودی با انجمن قطعه سازان ترکیه نیز تفاهم نامه ای را امضاء می کنیم.

وی با اشاره به اینکه انجمن قطعه سازان سه شاخص را در قراردادهای خارجی دنبال می کند ، افزود : ورود سرمایه و فن آوری و بازگشایی بازارهای جدید ، سه شاخصه ای است که انجمن قطعه سازان در این قراردادهای جدید پی گیری می کند.

وی در پایان با اشاره به میزان سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در جریان قراردادهای جدید خودرویی گفت :  باید در خصوص میزان سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در ایران شفاف سازی شود.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"