کد خبر: ۴۹۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
آغاز تولید محصول جدید رنو با 40 درصد داخلی سازی
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان گفت : در جریان قرارداد همکاری با پژو تاکنون بیش از 100 قرارداد با قطعه سازان منعقد شده است تا امکات تولید قطعات خودروهای جدید در کشور فراهم شود.

تا پایان سال 97 داخلی سازی 2008 به بیش از 40 درصد می رسد

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان گفت : در جریان قرارداد همکاری با پژو تاکنون بیش از 100 قرارداد با قطعه سازان منعقد شده است تا امکات تولید قطعات خودروهای جدید در کشور فراهم شود.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت : البته اغلب این قراردادها در قالب پیش قرارداد است اما شرکت ایکاپ به شدت در حال پی گیری است که چه زمانی نمونه ها از سوی قطعه سازان داخلی تحویل و قطعات تولید انبوه شوند.

وی همچنین با توجه به زمان مورد نیاز برای آماده سازی قالب ها برای تولید قطعات جدید اظهار داشت : تا پایان سال 97 به بالای 40 درصد داخلی سازی در تولید محصول پژو 2008 دست خواهیم یافت.

وی گفت : البته استارت تولید پژو2008 با 30 درصد آغاز شده است که این رقم نیز حداقل 15 ماه نیز زمان نیاز دارد.

وی دستیابی به حداکثر داخلی سازی در تولید را بسته به فضای تولید و جریان سرمایه گذاری برای کسب دانش و تکنولوژی روز دانست و اظهار داشت : هر چند دانش و تکنولوژی لازم در صنعت قطعه سازی برای توسعه داخلی سازی تا حدودی فراهم است اما  برای دستیابی به 60 تا 70 درصد داخلی سازی در محصول پژو2008 ، باید سرمایه گذاری مناسبی برای تولید قطعات های تک صورت گیرد.

رئیس انجمن قطعه سازان در ادامه با اشاره به حضور پر رنگ رنو در ایران ، گفت : خوشبختانه داخلی سازی محصولات جدید رنو با همان 40 درصد آغاز می شود.

رضایی  تاکید کرد : به هر میزان درصد ساخت داخل افزایش یابد مسلما قطعه سازان از مشوق های خودروسازان بیشتر بهره خواهد برد در حالی که این مساله نیازمند تقویت بدنه قطعه سازی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه  امکانات بالقوه قطعه سازی کشوراجازه داخلی سازی بیش از شرایط کنونی را نمی دهد ، افزود : متاسفانه قطعه سازان کشور طی سال‌های گذشته درون ‌گرا بودند و سخت افزار ، ماشین آلات و نیروی انسانی را صرفا برای داخلی سازی خودروهای داخلی بکار گرفتند. 

وی تصریح کرد : تا زمانی که صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی به روز رسانی نشود نمی‌توانیم حضور موثری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت حدود 1200 قطعه ساز در کشور یاد آورشد : در صورتی که مشکلات و موانع تولید و سرمایه گذاری و کسب تکنولوژی های جدید برطرف شود بی شک بخش مهمی از قطعه سازان به روزرسانی شده و امکان تولید قطعات خودروهای جدید را خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ارزی قطعه سازان گفت : در راستای این مشکل و به دنبال برگزاری جلسات هیات دولت این مشکل برطرف گردید به طوری که قطعه سازانی که ارز مبادله ای آنها به ارز آزاد تبدیل شده بود با این تصمیم مجددا دریافت ارز مبادله ای را خواهند داشت البته اجرای این دستورالعمل همچنان در بانک مرکزی با موانع و مشکلاتی همراه است.

وی همچنین یکی از مشکلات تولید در کشور را ناهماهنگی مسئولان و دستگاهها دانست و اظهار داشت : امید است دکتر شریعتمدی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت و معدن نسبت به توسعه کلان کشور به خصوص در تولید هماهنگ عمل نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"