کد خبر: ۴۹۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

 علت مقاومت دولت ها در برابر خصوصی سازی در صنعت خودرو چیست؟

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که کابینه دولت دوازدهم باید در حوزه های اقتصادی و صنعتی هماهنگ عمل نمایند تا شاهد رفع مشکلات در بخش های تولیدی و صنعتی به خصوص خودروسازی در کشور باشیم.

رضا انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت : باید دولت جدید برنامه‌ای جهت برون رفت صنایع کشور از رکود و رقابتی نمودن حوزه صنعت در عرصه بین‌الملل و افزایش صادرات ارائه و عملی نماید.

وی با اشاره به لزوم راهکاری برای رفع مشکلات صنعت خودرو ایران ، گفت : بی شک یکی از اقدامات ضروری برای رفع مشکلات و توسعه صنعت خودرو خصوصی‌سازی است که باید به معنای واقعی در این صنعت تحقق یابد.

وی تاکید کرد : البته باید بخش صنعت و معدن کشور در اختیار نهادهای خصوصی قرار ‌گیرد که شایستگی و توانایی اداره این بخش‌ ها را داشته باشند و مجموعه ها را به یکباره رها نکنند.

وی خاطر نشان کرد : هر چند در بخش هایی از صنایع خودروسازی که به بخش خصوصی واگذار شده همچنان سایه سنگین دولت احساس می شود.

وی با اشاره به مقاومت اغلب دولت های گذشته در مقابل خصوصی سازی گفت : متاسفانه همه دولت های  روی کار آمده تاکنون در مقابل خصوصی سازی مقاومت کردند و نتوانستند از لذت تسلط بر بنگاهها  و بنگاه داری بگذرند.

وی تصریح کرد : قطعا دستیابی به خصوصی سازی واقعی در صنایع مهمی مثی خودروسازی نیازمند تدبیر و اراده جدی در دولت است تا تحقق یابد.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به لزوم دستیابی به صنعت خودرو رقابتی در کشور اظهار داشت : برای رسیدن به این مهم نیز باید خصوصی سازی به طور واقعی در صنعت خودرو شکل بگیرد .

انصاری افزود : دولت باید دست از مدیریت بنگاههای اقتصادی بر دارد و تنها نقش سیاستگذار را در صنایع داشته باشد که مسلما تحقق آن هم حرکت در مسیر خصوصی سازی است.

وی همچنین دستیابی به تکنولوژی یکی از عوامل کلیدی مزیت رقابتی در صنعت خودرو عنوان کرد و اظهار داشت : متاسفانه نبود سیاست منسجم مانع ارتقاء توانمندی های صنعت خودرو است و باید در دستیابی به تکنولوژی روز و حرکت در مسیر رقابت پذیری، این سیاست ها تدوین شود.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"