کد خبر: ۴۹۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
انتظارات کمیسیون صنایع از وزیر جدید صنعت
به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی وزارت صنعت و معدن گفت : انتظار می رود وزیر جدید صنعت و معدن تولید صادرات محور را در اولویت کاری خود قرار دهد.

گذار از مونتاژکاری به خودروسازی با نگاه به بازارهای صادراتی

به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی وزارت صنعت و معدن گفت : انتظار می رود وزیر جدید صنعت و معدن تولید صادرات محور را در اولویت کاری خود قرار دهد.

سعید باستانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با تاکید بر اینکه انتظارات زیادی از وزیر جدید صنعت و معدن وجود دارد ، گفت : انتظار می رود در این دوره ، گذاری از مونتاژکاری به خودروسازی با نگاه به بازارهای صادراتی منطقه ای صورت گیرد.

وی تصریح کرد : البته تولید صادرات محور شامل دو جنبه صنعت و معدن  و حوزه خدمات می شود که باید به هر دو حوزه توجه بیشتری صورت گیرد.

وی گفت : متاسفانه در این سالها تنها در بخش صنعت تلاش های  نسبتا مناسبی صورت گرفته و عملا در بخش های معدنی اقدامات جدی انجام نشده است که انتظار می رود در این دولت  وزیر جدید صنعت و معدن در حوزه معادن فعال تر عمل نماید تا زنجیره ارزش معدن و صنایع معدنی بکار بیفتد.

وی تصریح کرد : البته در حوزه صنعت نیز بازسازی صنعت و توجه به صنعت صادرات محور نیز باید در اولویت کاری وزیر صنعت و معدن قرار گیرد طبعا خودرو نیز در زیر مجموعه این بخش باید مورد توجه جدی تر قرار گیرد.

نماینده تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : به هر جهت اینها نظرات کلی است که کمیسیون صنایع و معادن در تمام آنها  اتفاق نظر دارند که در حوزه صنعت و معدن باید این اتفاقات صورت گیرد.

باستانی افزود : باید در حوزه خدمات نیز ، خدمات بخش عمومی و تخصصی و فنی مهندسی گسترش یابد تا بتوانیم صادرات خدمات فنی و مهندسی را شاهد باشیم.

وی همچنین با اشاره به نقاط قوت وزیر جدید صنعت و معدن گفت : با توجه به اینکه پیشران حوزه تولید صادرات محور ، تخصص در حوزه بازرگانی و صادراتی است و دکتر شریعتمداری در این حوزه تجربه و تخصص خوبی دارند ، انتظار می رود به عنوان پیشران این حوزه بخش صادرات و عمق ساخت داخل را تقویت نمایند.

 وی تاکید کرد : مسلما با این حرکت ، محصولات صنعتی و معدنی و خدماتی به حوزه صادرات متصل گردیده و  با هماهنگی بخش های اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی ، اقدامات مهمی انجام خواهد شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"