کد خبر: ۴۹۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران با توجه به لزوم افزایش نرخ تعرفه واردات تایر گفت : با وجود پیشنهاد افزایش 5 درصدی نرخ تعرفه واردات تایر تا این لحظه موافقتی در این راستا صورت نگرفته است.

ادامه سناریوی ورود بی رویه تایرهای وارداتی در بازار تولیدات داخلی

به گزارش خبر خودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران با توجه به لزوم افزایش نرخ تعرفه واردات تایر گفت :  با وجود پیشنهاد افزایش 5 درصدی نرخ تعرفه واردات تایر تا این لحظه موافقتی در این راستا صورت نگرفته است.

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به تاثیر نرخ تعرفه در روند واردات تایر اظهار داشت : تنها تحولی که در حدود 5 سال اخیر در جریان واردات تایر صورت گرفته در یکی از سایزهای تولیدی تایر بوده به طوری که افزایش نرخ تعرفه آن از 15 درصد به 20 درصد صورت گرفته و تغییر دیگری در روند تعرفه ها حاصل نشده است.

وی تصریح کرد : قطعا عدم افزایش نرخ تعرفه بر جریان صعودی واردات تایر به کشور تاثیر گذار بوده است.

وی گفت : زمانی که می توانیم در داخل نیاز بازار را تامین کنیم نیازی به واردات وجود ندارد و خودروسازان حدود 55 تا 60 درصد از تولیدات داخلی را استفاده می کنند.

وی تاکید کرد : امروز یکی از مشکلات صنعت تایر ایران واردات بی رویه و قاچاق تایر است که به این صنعت در ایران آسیب رسانده است.

وی در ادامه به موضوع کسب استاندارد اروپا برای تایرهای وارداتی پرداخت و گفت : بر اساس توافقات سال گذشته ، تا اردیبهشت ماه باید کلیه تایرها ،استانداردهای اروپا را اخذ نمایند.

وی افزود : مسما برای کسب نشان ایمارک و درج استاندارد اروپا بر روی تایرها باید نمونه ها به اروپا ارسال و پس از تست های لازم  و درج بندی ، این استانداردها بر روی تایرها حک می شود که طبعا این جریان مستلزم صرف زمان مناسبی است.

عضو انجمن صنفی صنعت تایر ایران افزود : با اعمال این قانون، تایرهای دارای استاندارد SWR  که تا پیش از این تنها به کشورهای اروپایی و برخی از کشورهایی که این استاندارد جاری است ،اجازه واردات داشت پس از این باید با همین استاندارد به ایران وارد شوند.

به گفته تنها با وجود زمان مناسب جهت اجرای این استاندارد تاکنون این استاندارد در جریان ورود تایرها اجرایی نشده است.

وی تاکید کرد : با توجه به آخرین اطلاعات ، به نظر می رسد برای اجرای استاندارد زیست محیطی SWR ، باز هم فرصتی به واردکنندگان تایر داده شده است.

وی اظهار داشت : با اجرای این استاندارد بی تردید برخی از تایرها به خصوص تایرهای چینی و بی کیفیت اجازه واردات به کشور نخواهند داشت این در حالی است که هم اکنون چینی ها سهم زیادی از بازار تایر کشور را در اختیار گرفتند.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"