کد خبر: ۴۹۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی همگن قطعه سازان خودرو کشور می گوید : کمبود نقدینگی و نبود سیستم پرداخت مشخص در قراردادها ، جدی ترین مشکل امروز قطعه سازان است .


2 مشکلی جدی که موجب سردرگمی قطعه سازان شده است

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی همگن قطعه سازان خودرو کشور می گوید : کمبود نقدینگی و نبود سیستم پرداخت مشخص در قراردادها ، جدی ترین مشکل امروز قطعه سازان است .

محمود نجفی سهی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با انتقاد از جریان پرداخت مطالبات قطعه سازان ، اظهار داشت : در شرایطی که قطعه سازان برای خرید هر کالا  و یا  تامین مواد اولیه مورد نیاز باید به صورت خرید نقدی و یا پیش پرداخت اقدام نمایند ، اما متاسفانه هزینه هایی که در جریان تولید متحمل می شوند را به موقع دریافت نمی کند به طوری که تاخیر های صورت گرفته در پرداخت مطالبات ، روز به روز شرایط اقتصادی قطعه سازان را حاد تر می کند.

وی با اشاره به تاثیر مشکلات موجود بر سردرگمی قطعه سازان ، گفت : متاسفانه ادامه مشکل نقدینگی و عدم پرداخت مطالبات ، بسیاری از فعالان در این صنعت را در  برنامه ریزی برای تولید و توسعه با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی همچنین با اشاره به  لزوم نگاهی دقیق به افزایش آمار تولید خودرو در کشور اظهار داشت : چنانچه جریان رو به رشد آمار تولید خودرو مورد تفکیک قرار گیرد درصد خودروهای تولید داخل و مونتاژی کاملا مشخص خواهد شد چنانچه بر اساس این آمار به نظر می رسد جریان تولید خودروسازان و آمار محصولات مونتاژی ، بازار فروش قطعه سازان داخلی را تهدید می کند.

به گفته وی جریان کنونی تولید خودرو در کشور روز به روز موجب کاهش تولید قطعه سازان داخلی می شود.

وی همچنین با ابراز تاسف از تولید و یا مونتاژ برخی محصولات فاقد برند معتبر در کشور ، گفت :  در شرایطی که در سالهای گذشته شاهد تولید برندهای معتبر اروپایی در برخی از شرکت های خودروساز داخلی بودیم امروز متاسفانه شاهد تولید برندهایی در همین شرکتها هستیم که به هیچ عنوان قابل مقایسه با تولیدات قبلی این شرکتها به لحاظ کیفیت و اعتباربرند نیستند.

این عضو فعال در صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به تاثیر کاهش سهم داخلی سازی تولیدات جدید بر اوضاع قطعه سازی کشور تصریح کرد :  در شرایطی که تا پیش از 1200 قطعه ساز در کشور فعالیت داشتند امروز جریان تولید موجب گردیده این آمار به 700 تا 800 قطعه ساز برسد و متاسفانه در این جریان هیچ کسی توجهی به سرمایه گذاری صورت گرفته در صنعت قطعه سازی ندارد .

نجفی سهی افزود : مشکل نقدینگی به عنوان اصلی ترین مشکل واحدهای قطعه سازی موجب شده که این بخش از صنعت کشور امکان برنامه ریزی و سرمایه گذاری جهت توسعه و خرید تکنولوژی و ماشین آلات به روز را  نداشته باشند.

وی همچنین با اشاره به ابهامات موجود در بازار آتی صنعت کشور گفت : متاسفانه شرایط کنونی تولید و صنعت کشور به نحوی نیست که تولیدکنندگان چشم انداز روشنی را پیش رو داشته باشند از این رو تولیدکنندگان امکان ریسک ندارند چرا که از فردای خود کاملا بی اطلاع هستند.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"