کد خبر: ۵۰۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

 رئیس‌جمهور ترکیه در پاسخ به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا برای قطع حمایت‌های مالی گفت: نمی‌توانی ترکیه را با دلارهایت بخری.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) در واکنش به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورهای رای‌دهنده به قطعنامه ضد اسرائیلی گفت «امیدوارم جهانیان درس خوبی به آنها بدهند».

اردوغان طی سخنرانی در آنکارا با بیان اینکه آمریکا خودش را «مهد دموکراسی» می‌داند، تاکید کرد: «این مهد دموکراسی می‌خواهد اراده کشورها را با دلارهایش بخرد.»

به نوشه خبرگزاری «آناتولی» وی در پاسخ به این تهدید ترامپ که گفته بود کمک‌های مالی به کشورهایی که علیه تصمیم آمریکا درباره قدس رای دهند قطع می‌کند، تاکید کرد: «تو نمی‌توانی اراده دموکراتیک ترکیه را با دلارهایت بخری.»

در پی تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل برای برگزاری جلسه اضطراری روز پنجشنبه جهت رأی‌گیری درباره قطعنامه‌ای علیه تصمیم اخیر آمریکا درباره قدس، نیکی هیلی نماینده دائم واشنگتن در سازمان ملل تهدید کرد که اسامی کشورهایی که به این قطعنامه [غیرالزام‌آور] رأی مثبت بدهند، ثبت می‌کند. همان روز ترامپ نیز بر این تهدید صحه گذاشت.

ترامپ روز چهارشنبه 15 آذرماه جاری، ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را امضا کرد.

طبق قطعنامه 478 شورای امنیت هیچ کشوری اجازه ندارد نمایندگی دیپلماتیک (سفارتخانه و کنسولگری) در شهر قدس تاسیس کرده یا تصمیمی درباره وضعیت آن بگیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"