کد خبر: ۵۰۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۶

خبرگزاری فارس: «مهدی همایونفر» تهیه کننده سریال «جلال‌الدین» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس،‌گفت: قرار بود تا فاز دوم این سریال نیز تولید شود اما هر چه پیگیری کردیم (مکاتبه و صحبت) نتیجه‌ای نداشت.

وی ادامه داد: خودمان دوست داشتیم تا فاز دو جلال الدین را هم بسازیم و با وجود اینکه حدود چهار سال روی متن‌ها متمرکز بوده و متن‌ها (20 قسمت) هم کاملا آماده بود،‌ اما این اتفاق نیفتاد.

این تهیه کننده در ادامه بیان داشت: حتی برخی از دکور و صحنه‌ها در ملارد و همچنین خانه مولانا ساخته شده بود اما به دلیل وضعیت مالی سازمان صدا و سیما متوقف شد. دکور را با این فرض ساختیم که بلافاصله بعد از پایان دکور زدن، تصویربرداری را شروع کنیم و بازیگر نقش مولانا هم انتخاب شده بود.

وی با اشاره به تاریخی بودن این سریال گفت: درست است الان سریال‌های بسیاری در حال تولید هستند، اما جلال الدین سریالی تاریخی بود و هزینه‌های بالایی را می‌طلبید.

همایونفر درباره تغییر کارگردان‌های این سریال نیز افزود: همان زمان قرار بود تا کارگردان‌های این سریال تغییر کنند اما مشخص نشد که چه افرادی جایگزین آنها می‌شوند.

وی در پایان افزود:‌ به تازگی تصویربرداری سریال «آشوب» به کارگردانی امیرپور وزیری به پایان رسیده و مراحل فنی در حال پیگیری است. تاکنون 10 قسمت به طور کامل تدوین شده است. از آنجایی که این سریال 30 قسمتی به موضوع مقاومت خرمشهر می‌پردازد، به احتمال فراوان خرداد سال آینده از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش فارس، امین تارخ یکی از کاندیداهای ایفای نقش جوانی و میانسالی مولانا در این سریال بود.

سریال «جلال‌الدین» که توسط شهرام اسدی و آرش معیریان کارگردانی شد، درباره زندگی و مدارج معرفتی و علمی جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی بود که شهرت بین‌المللی دارد. اولین قسمت این سریال تاریخی به تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر جمعه 19 دی ماه سال 93 ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش شد.

علی دهکردی، آرش مجیدی، محمود بهروزیان، رضا بهبودی، شبنم مقدمی، مهتاج نجومی، محمد فیلی،انوش معظمی، آتش تقی‌پور، کاظم هژیرآزاد، محمود محکمی، ولی‌الله مومنی، فریده سپاه منصور، اسماعیل خلج‌، داود فتحعلی بیگی، ایمان افشاریان، محمود جعفری، زنده یاد باقرصحرارودی، لیلا موسوی، علی اکبر میلانی، نیکی نصیریان، لی لی فرهادپور و محمدجواد جعفرپور در نقش کودکی مولانا از بازیگران این مجموعه تلویزیونی بودند که با مدیریت ناصر طهماسب دوبله شده است.

سریال «جلال‌الدین» در 11 قسمت 48 دقیقه‌ای تولید شد.

جلال‌الدین محمد بلخی از مشهورترین شاعران ایرانی است. او در دوران حیاتش به القاب «جلال‌الدین»، «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» نامیده می‌شده‌ و مزار او نیز هم اکنون در شهر قونیه کشور ترکیه است. ضمن اینکه مادر او نیز پارسی بوده است. «مثنوی معنوی»، «فیه ما فیه»، «مجالس سبعه» و... از جمله آثار این عارف و شاعر اندیشمند است. مهدی همایونفر تهیه کنندگی «جلال‌الدین» را با درجه کیفی «الف» ویژه برعهده گرفته است.

برچسب ها: سریال ، مولانا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"