کد خبر: ۵۰۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۶

رسانه‌های محلی عراق از به دام افتادن جلاد گروه تروریستی داعش به نام «ریش سفید» خبر دادند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ برخی رسانه‌های محلی عراق از به دام افتادن جلاد سنگدل گروه تروریستی داعش خبر دادند.

«ابو عمر» معروف به «ریش سفید» یکی از جلادان معروف داعش در عراق و از مهره های اصلی در ساخت فیلم های تبلیغاتی این گروه تروریستی بود. همزمان با حضور داعش در شهرهای عراق، صدها شهروند بی گناه عراقی با تیغ شمشیر وی به شهادت رسیدند.

رسانه های وابسته به گروه تروریستی داعش پیش از این، بارها تصاویری از «ریش سفید» را در جریان اجرای حکم اعدام شهروندان عراقی منتشر کرده بودند. عکس های مختلف، او را در حال گردن زدن و یا سنگسار مردم عراق نشان می دهد.

پس از انهدام داعش در شهرهای مختلف عراق، جلاد ریش سفید موفق به فرار شده بود. رسانه های محلی عراق با انتشار تصویری از ابوعمر اعلام کردند نیروهای دولتی عراق موفق شدند او را شناسایی و به دام بیندازند. این در حالی است که محل دقیق بازداشت وی اعلام نشده است.

ابو عمر سرشناس ترین جلاد شهر موصل بود. او در آغاز تشکیل خلافت خودخوانده داعش در موصل، وظیفه اعدام شهروندان عراقی را که از قوانین داعش سرپیچی می کردند، بر عهده داشت و پس از آن به عنوان ناظر در اعدام ها حضور داشت.

شمار عراقی هایی که به دست او کشته شده اند مشخص نیست. با وجود این، گفته می شود او صدها عراقی را به دلایل نامعلوم اعدام کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"