کد خبر: ۵۰۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۶
خبرگزاری تسنیم: یکی از تکالیف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای «برنامه اشتغال فراگیر» شناسایی ظرفیت‌های پراشتغال کشور بود که بر همین اساس رسته فعالیت‌های منتخب هفته گذشته نهایی و به تفیک ۳۱ استان کشور تحت عنوان «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)» از سوی این وزارتخانه به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری‌های هر استان ابلاغ شد.

فهرست رسته‌های در اولویت توسعه اشتغال به تفکیک هر استان:
 
 
 
متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار و مشاغل برای استفاده از تسهیلات، باید طرح توجیهی خود را مبتنی بر ظرفیت استان به دستگاه اجرای مرتبط با طرح خود ارائه دهند. به این ترتیب که اگر به عنوان مثال طرح اشتغال متقاضی، مرتبط با یکی از رسته‌های بخش کشاورزی است، طرح توجیهی از طرف متقاضی باید به اداره کل جهاد کشاورزی استان ارائه شود.

پس از ارائه طرح به دستگاه اجرایی مرتبط با فعالیت، در صورتی که طرح توجیهی در «فهرست رسته‌های در اولویت توسعه اشتغال استان» وجود داشته باشد به کمیته فنی در اداره کل کار استان برای بررسی ارجاع داده می‌شود.

در صورت مطابقت طرح توجیهی با شرایط و ضوابط برنامه اشتغال فراگیر مبنی بر اشتغالزا بودن، ظرفیت اتصال به بازار و سایر موارد، متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"