کد خبر: ۵۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۸۷

پليس خود باشيم‌

به گزارش خبر خودرو، بياييد پليس خود باشيم. قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت و ديگران را نيز به رعايت اين مقررات ترغيب كنم. اگر سر چهارراهي پليس نبود، از چراغ قرمز عبور نكنيم. به رانندگان ديگر احترام بگذاريم. در بزرگراه‌ها سرعت مطمئنه را رعايت كنيم. بيشتر تصادفات ناگوار در جاده‌ها و بزرگراه‌ها به علت رعايت نكردن قوانين راهنمايي و رانندگي است.

چرا وقتي مي‌توان با صحيح رانندگي كردن سالم به مقصد رسيد، با رانندگي مارپيچ و رعايت نكردن سرعت مطمئن و تخلفات ديگر باعث وقوع حوادث ناراحت‌كننده شويم؟

از اين پس سعي داريم در ستون «قرمز، زرد، سبز» برخي از نكات مهم درباره رانندگي قانونمند را به شما گوشزد كنيم با اميد به اين‌كه روزي درصد تصادفات به صفر يا نزديك به صفر برسد.

پرخاشگري در رانندگي‌

متاسفانه بعضي رانندگان هنگام رانندگي دچار بي‌دقتي مي‌شوند و گاه با حركات مارپيچ يا سبقت‌هاي خود، سبب نگراني و اضطراب سرنشينان و ديگران مي‌شوند. بعضي رانندگان تقريبا بدون توجه به مقررات رانندگي مي‌كنند، سبقت مي‌گيرند و در تردد ديگر خودروها خلل ايجاد مي‌كنند.

تغيير مسير ناگهاني و خطرناك، سبقت غيرمجاز، رعايت نكردن فاصله مناسب طولي و عرضي، بوق زدن‌هاي مكرر، استفاده از نوربالا براي تنبيه ديگران، حركت سريع و تعقيب و گريز خودرويي، سرعت‌هاي نابجا، مانور و تغيير مسير مكرر، اشغال طولاني خط سبقت، ترمزهاي ناگهاني و مكرر، انحراف از مسير اصلي و عبور از خط مقابل براي رهايي از ترافيك غيرروان و قانون‌شكني‌هاي مداوم و رفتارهاي ناپسند همراه با فحاشي و هتاكي ازجمله كارهايي است كه روزانه در خيابان‌هاي شهرمان اتفاق مي‌افتد.

از عوامل موثر در بروز رفتار پرخاشگرانه مي‌توان صرف زمان و معطلي در كندي ترافيك، ناآشنايي با مسير و راه، مهارت نداشتن در رانندگي، آلودگي‌هاي صوتي موجود در محيط، مشكلات رواني راننده، تاثير آلودگي هوا به سيستم عصبي، حركتي و نابساماني ترافيك را نام برد كه اين عوامل، مجزا يا توامان باعث بروز عكس‌العمل‌هاي ضعيف يا كاهش توانايي‌هاي فكري و جسمي راننده خواهند شد.

رانندگي به خودي خود يكي از مواردي است كه شخصيت انسان را در اجتماع آشكار مي‌كند. تقريبا مي‌توان گفت ابعاد فرهنگي رشد اجتماعي و ميزان ادب و علاقه او را به همنوعان نشان مي‌دهد. نياز راننده به داشتن فرهنگ و تجربه بالا و اطلاع كافي از مسائل فني، ضرورتي لازم براي احساس حالات رواني خوب است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"