کد خبر: ۵۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۸۷

طرح سهمیه بندی بنزین سنگین ترین کار در کشور بود

به گزارش خبرخودرو ،احمدي‌نژاد با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص سهميه‌بندي بنزين تصريح كرد: اين كار سنگين‌ترين كار در كشور بود. ما آن زمان از مجلس خواستيم تا اجازه بدهد كه سهميه‌بندي بنزين مرحله‌اي انجام بشود و ما با كارت سوخت مصرف بنزين را كاهش دهيم تا مردم اذيت نشوند، اما قبول نكردند.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: در آن زمان فشار عليه دولت بالا رفت و من متوجه شدم اين طرح براي زمين زدن دولت و نه براي كاهش مصرف بنزين بود، اما دولت توانست سنگين‌ترين تكليف بعد از انقلاب را اجرا كند.

احمدي‌نژاد گفت: اتفاقا مخالفان چون مي‌دانند دولت در اجراي طرح تحول اقتصادي توانمند است با آن مخالفت مي‌كنند و نمي‌خواهند اين طرح و كارهاي خوب اجرا شود. با دولت‌هاي قبل يك جور و با اين دولت اينطوري برخورد مي‌كنند.

وي با تاكيد براينكه از آنها مي‌خواهم راجع به اصل طرح تحول اقتصادي صحبت كنند چرا بهانه تراشي مي‌كنند؟ گفت: ما تمام قوانين كامل اجراي اين طرح را، در دست داريم و مي‌خواهيم با مشاركت و هماهنگي نمايندگان مجلس اين كار را انجام دهيم. بهترين ياوران دولت امروز در مجلس هستند و نمايندگان مجلس در اين قضيه حامي و پشت دولت هستند.

رئيس جمهور با ابراز تاسف از اينكه عده‌اي در صدد تضعيف دولت هستند، خاطرنشان كرد: به جاي اينكه در جلسات خود عليه دولت برنامه بدهيد و عليه دولت از مراجع امضا جمع كنيد، بياييد كار و ياري كنيد تا كارهاي اساسي انجام شود.

احمدي‌نژاد گفت: ما در تلاش هستيم تا در نيمه دوم سال طرح تحول اقتصادي اجرا شود و طرح هدفمند كردن يارانه را اجرا كنيم.

احمدي نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار شبكه خبر در خصوص لايحه حمايت از خانواده و حذف دو ماده از آن گفت: قانونگذاري حق مجلس است و همه بايد از آن تبعيت كنند و دولت نهم هم قانونمند‌ترين دولت بعد از انقلاب است.

وي ادامه داد: در لايحه حمايت از خانواده در خصوص ازدواج مجدد مباحثي پيش آمد و گفتند كه دولت اجازه داده كه در اين بحث كارهايي اتفاق بيفتد كه البته ما هم مخالفت كرده بوديم، اعضاي دولت آمدند براي خانم‌ها دلسوزي كنند، اما كباب شدند. اكنون همان مانع دولت را مجلس سنگين‌تر كرده است؛ چرا كه نمي‌شود بدون قيد و شرط اين امور را رها كرد.

وي افزود: بايد مراقبت كرد اين لايحه واقعاً در جهت تحكيم خانواده و حمايت از جايگاه زن باشد، رسانه‌ها و خانم‌ها مراقب باشند كه حقايق در پسِ بازي‌هاي سياسي مدفون نشود.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار بي‌بي‌سي در خصوص بحران مالي جهان و اينكه منشاء و اثرات احتمالي آن بر ايران چه خواهد بود؟، گفت: تاثير هر بحران جهاني در اقتصاد كشور ما رخ مي‌دهد، اما ايران كمتر از اين بحران‌ها ضرر مي‌بيند. دولت آمريكا مشكلات دلار بدون پشتوانه را به ديگر كشورها تزريق كرد، امروز اقتصاد جهاني تحمل ارزهاي بدون پشتوانه را ندارد.

وي ادامه داد: اقتصاد انگليس نيز اكنون در حال مشكلات و بحران سنگين است و بايد ريشه اصلي اين بحران را در مناسبات ظالمانه جستجو كنيم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"