کد خبر: ۶۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۲ آذر ۱۳۸۷

گزارشي از تست جاده ای تندر90

پس از ساخت خودرو تست های مختلفی بر روی آن انجام می شود. به طور کلی تست هایی که بر روی خودرو انجام می شود عبارتند از تست های برقی و تست های عملکردی مثل تست عملکرد ابزار داخل اتاق ، تست جاده ای ، تست ترمز و تست نفوذ آب.

کانون ایمنی تست خودروهای نو در اروپا (Euro NCAP) هر اتومبیلی را قبل از عرضه در بازار مورد تست ایمنی قرار می دهد. در آمریکا نیز موسسه دولتی NHTSA خودروها را مورد تست قرار می دهد.

در حال حاضر در کشور ما به دلیل نبود مرکز تست جاده ای خودروسازان داخلی خودروهای تولیدی خود را برای گذراندن مراحل تست به آلمان و انگلستان ارسال می کنند که این امر مستلزم در بر گرفتن هزینه بالایی برای این گروه می باشد.

از دیدگاه احمد نعمت بخش ، دبیر انجمن خودروسازان ، نیاز به راه اندازی مرکز تست جاده ای در کشور بیش از پیش احساس می شود.

از سوی دیگر بهنام خلج ، مدیر کیفی محصولات رنو در شرکت پارس خودرو ، عقیده دارد برای اینکه خودروسازان داخلی بتوانند به سوی جهانی شدن پیش بروند باید به مرکز تست جاده ای مجهز شوند.

گودرزی ، استاد دانشگاه ، تاکید می کند وجود مرکز تست جاده ای در کشور نه تنها موجب افزایش کیفیت خودروهای داخلی می شود بلکه موجب می گردد طراحی خودرو نیز در کشور بومی شود.

در کشور ما تست خودروها با حضور خبرنگاران برگزار نمی شود ولی با توجه به اینکه این قشر از جامعه واسطه ای بین خودروسازان و اجتماع هستند می توانند با اطلاع رسانی دقیق خود کمک قابل توجهی به خودروسازان و از سوی دیگر مشتریان باشند.

اواخر هفته گذشته برای اولین بار درکشور شرکت رنو پارس اقدام به برگزاری تست جاده ای خودروی تندر90 توسط خبرنگاران نمود. آزمایش مدلهای مختلف این خودرو به صورت جاده ای و پیمایش مسافتی حدود 1000 کیلومتر از تهران تا اصفهان و مسیرهای حاشیه ای طی 3 روز توسط خبرنگاران حوزه خودرو انجام شد.

این روزها تندر90 خودرویی آشنا در خیابانهای تهران و حتی شهر اصفهان است. با وجودی که مهمترین مشکل این خودرو از دیدگاه مشتریان آن طراحی و چهره آن به خصوص در بخش صندوق عقب آن است ولی استقبال مردم در زمان پیش فروش مجدد این خودرو نشان داد که حقیقتا زیبایی امری نسبی است !

موتور 4 سیلندر این خودرو با قدرتی معادل 103 اسب بخار به راحتی از عهده به حرکت در آوردن آن بر می آید . این خودرو با مصرف ترکیبی 8/7 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر رکورد خوبی را ثبت می کند. از سوی دیگر ، تندر90 از فضای قابل توجه و راحتی برخوردار است و سرنشینان آن حضوری توام با آرامش را به خصوص در مسافت های طولانی در آن تجربه می کنند.

احساس اولیه رانندگی با این خودرو با شاسی نیمه بلند آن همانند سواری با یک خودروی SUV است که برای افراد بلند قد بسیار لذتبخش است!

شاید به جرات بتوان گفت که قابل توجه ترین خصوصیت این خودرو شتاب بسیار قدرتمند آن است به طوری که این احساس را خواهید داشت که " نمی توان گاز نداد!"

ترمزهای تندر90 در جلو دیسکی و عقب کاسه ای هستند و مدل E1 و E2 آن مجهز به ABS می باشند . ترمزهای این خودرو نیز در پیست شهر اصفهان نگاههای زیادی را به خود جلب کرد.

در مسیر بازگشت خودروی یکی از خبرنگاران با اتمام بنزین مواجه شد که شاید بتوان گفت از عدم آگاهی نسبت به یک موضوع بود. با فشار کمی بر روی دسته برف پاک کن این خودرو اطلاعات جالبی بر روی صفحه کیلومتر نقش می بندد. از جمله مسافت طی شده از محل آخرین سوختگیری و مسافت باقی مانده تا پایان یافتن بنزین . همچنین میزان مصرف سوخت خودرو در لحظه واحد را می توان مشاهده نمود.

در پایان باید به صندوق عقب بسیار جادار این خودرو اشاره کرد که با گنجایش 540 لیتری خود از عهده انتقال سوغاتی های حجیم گروه به خوبی برآمد !

با توجه به خصوصیات این خودرو سهم خوبی از بازار برای آن پیش بینی می شود.

در انتها باید خاطر نشان کرد که آزمایش تندر90 برای خبرنگاران از حیث تجربه مستقیم بسیار ارزشمند بود.

"خبرخودرو"








نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"