کد خبر: ۶۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۸۷

امر به معروف آری ، غوغا سالاری ممنوع!

1. جای تاسف بسیار است که هر ارگانی در این مملکت بجای اینکه وظیفه خود را درست عمل کند برای صنعت خودرو نسخه می پیچند. سردار رویانیان و جناب سرهنگ هاشمی این روزها اظهار نظرهایغیر کارشناسی ( غیر منطبق با استانداردها) انجام می دهند. این دو بزرگوار از نا امن و آلاینده بودنخودرو ها صحبت نموده اند ، بدون آنکه به استانداردهای مصوب مملکت توجهی کرده باشند.

2. مدیر عامل محترم معاینه فنی خودرو ها که در روزهای اخیر به علت هجوم بی سابقه مردم به مراکز معاینه فنی در تنگنا قرار گرفته اظهار نظر می کند که خودروسازها بایستی کاتالیست کانورتور نصب شده در اگزوزخودروهای در حال تردد را پس از طی مسافت 4-3 ساله تعویض نمایند.لابد پس فردا هم خودروسازان را مکلف به تعویض فیلتر هوای خودروهای در حال تردد می نمایند. نکته جالب اینست که ایشان خود در مصاحبه مطبوعاتی و حتی میز گرد تلویزیونی اقرار می کنند که رانندگان خودروهای کاربراتوری با دستکاری تنظیمات کاربراتور، موفق به اخذ معاینه فنی می شوند، اما پس از خروج از مراکز، مجدداً با دستکاری تنظیمات مزبور میزان آلایندگی را چند برابر می نمایند. یعنی معاینه فنی = هیچ!!

3. مدیر عامل آتش نشانی طرح بدیعی در دنیا اختراع کرده اند واظهار می کنند خودروسازها بایستی کپسول آتش نشانی در خودروها نصب کنند.

4. مردم عزیز کشورمان بدانند که کلیهخودروهای تولید داخل بر اساس استانداردهای ایمنی و عملکردی مصوب شورایعالی استاندارد تولید و پس از اخذ مجوز از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به بازار عرضه می شوند.

5. از نظر میزان آلایندگی نیز، خودروهای تولید داخلی تماماً استاندارد یورو 2 مصوب هیئت محترم دولت را رعایت می کنند که صحت عملکرد آنان توسط سازمان حفاظت محیط زیست نیزکنترل می شود.

6. به این ترتیب تنها سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان حفاظت از محیط زیست دو مرجع رسمی مملکت می باشند که قانوناً حق اظهار نظر رسمی در موارد مذکوررا دارند.

7. این یاد آوری بدین معنا است که اگر سایر ارگانها قصد خیر دارند و می خواهند مشکلی از مشکلات را حل کنند ضروری است ، نظرات پیشنهادی یا اصلاحی خود، برای تغییر استانداردها را باید به عنوان پیشنهادات اجرایی به دو سازمان یاد شده ارجاع نمایند تا پس از بررسی ، به مرحله تصویب و اجرا برسند. در غیر اینصورت اظهار نظرات افواهی در رسانه ها بدون طی شدن قدم قبلی،اگر قصد و غرض دیگری در کار نباشد، حداقل به ایجاد تخریب و تشویش اذهان عمومی می انجامد.

8. انجمن خودروسازان از روسای این دو سازمان یاد شده درخواست می کنداجازه ندهند سایر ارگانها در کار اجرایی آنها دخالت کنند.

احمد نعمت بخش

دبیر انجمن خودروسازان ایران

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"