کد خبر: ۷۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۰ فروردين ۱۳۸۸

مهندس نجم الدين ، مديري مسلح به علم و تجربه است

مدیریت و اداره کردن گروه صنعتی ایران خودرو به هیچ وجه کار ساده ای نیست. چرا که اصولا صنعت خودروسازی یکی از پیچیده ترین صنایع در جهان است و مدیری که قرار است یک شرکت خودروسازی ، آن هم شرکتی مانند ایران خودرو را که بزرگترین شرکت خودروسازی در خاورمیانه است اداره کند باید ویژگی های خاصی علاوه بر توانایی های عمومی مدیریتی داشته باشد. از جمله این ویزگی ها، داشتن شناخت کامل و کافی از صنعت خودروسازی و داشتن تجربه علمی و عملی در مدیریت و اداره کردن شرکتهای هولدینگ را می توان نام برد.

آنچه مسلم است اینکه آقای مهندس نجم الدین بالغ بر 27 سال در صنعت خودروسازی فعالیت داشته اند. اگر این سوابق را بررسی کنیم می بینیم ایشان مدیری هستند که کار را از کف کارخانه شروع کرده اند. هماهنگی بین تحصیلات دانشگاهی و تجربیات کاری از ایشان مدیری مسلح به علم و تجربه ساخته است.

شناخت ایشان از گروه ایران خودرو شناختی بسیار عمیق و حاصل تجربه ای 20 ساله در گروه ایران خودرو است.

فعالیت 7 ساله در گروه سایپا نیز باعث شده تا شناختی کامل و دقیق از دیگر غول صنعت خودروسازی کشور داشته باشند.

تجربه مدیریت عاملی در شرکت مگاموتور با بیش از 20 شرکت زیر مجموعه نیز نگاهی روشن و شفاف از نحوه اداره شرکتهای هولدینگ در ایشان بوجود آورده در نتیجه می توان گفت ایشان همه فاکتورهای ویژه لازم برای مدیریت بر گروه صنعتی ایران خودرو را دارا می باشند.

در حال حاضر با توجه به بحران جهانی بوجود آمده صنعت خودروسازی جهان در معرض تهدید جدی قرار گرفته است. کاهش تقاضا در سطح بین المللی و وجود ظرفیت مازاد در دنیا باعث شده رقابت در این صنعت به شدت افزایش یابد. این افزایش رقابت، بازی بازیگران صحنه خودروسازی را در جهان مشکل تر از پیش کرده است. بدون شک صنعت خودروی کشور ما نیز از طوفان جهانی بوجود آمده بی نصیب نخواهد ماند.

ایستادگی در برابر این شرایط یکی از مهمترین و بزرگترین چالشهایی پیش روی مهندس نجم الدین در ایران خودرو خواهد بود. خوشبختانه سوابق قبلی آقای مهندس نجم الدین در نبدیل شرکت مگاموتور از یک شرکت زیانده به یک شرکت سودده نشان داده که ایشان می توانند از پس شرایط سخت برآیند.

یکی از جالبترین مسائل در جلسه معارفه مدیرعامل جدید ایران خودرو ، روشنی اهداف کلی ترسیم شده توسط ریاست محترم سازمان گسترش برای ایران خودرو بود. رفع مشکلات اقتصادی، استفاده کامل از عوامل تولید، افزایش رضایت مشتریان، ارتقاء بهره وری، کاهش هزینه های سربار به میزان حداقل 15 درصد و رشد سطح کیفی تولیدات و خدمات پس از فروش اهدافی بود که از سوی ریاست محترم سازمان برای ایران خودرو ترسیم شد.

بدون شک یکی از موثرترین کمکهایی که جناب مهندس نجم الدین در رسیدن به اهداف ترسیم شده خواهند داشت وجود آقای مهندس قلعه بانی در راس سازمان گسترش و نوسازی خواهد بود.

همکاری چندین ساله در صنعت خودروسازی فیمابین مدیرعامل جدید ایران خودرو و رئیس سازمان گسترش و نوسازی کشور هماهنگی کاملی را در صنعت خودروسازی ایجاد خواهد کرد که بدون شک این هماهنگی به نفع صنعت خودروسازی کشور خواهد بود.

كارشناس صنعت خودرو

همداني

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"