کد خبر: ۷۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۸۸

مدلي تمام عيار براي انتخاب مديران تخصصي

همه صاحب نظران علم مدیریتاساساً و به طور کلی از تغییر به نیکی یاد می کنند . گاندی رهبر فقید هندوستان در جمله ای خطاب به به ملت خود گفته بود : اگر از شرایط کنونی راضی هستید تغیر نکنید . اما در پاسخ به این سوال با توجه به سخنان جناب آقای مهندس قلعه بانی ریاست هیأت عامل سازمان گسترش در جلسه معارفه مدیر عامل جدید شرکت ایران خودرو جناب آقای مهندس نجم الدین ، که در آن به رئوس برنامه ها از سوی این دو مدیر محترم اشاره شده است . به درستی محورهایی چون رضایت مشتری در قالب ارتقاء سطح کیفی و کمی ، خدمات پس از فروش ، تولید خودرو های کم مصرف ، مدیریت منابع ، کاهش هزینه های سربار و بالأخره حمایت از قطعه سازان تأکید شده است .

تحقق اجرایی این موارد نیازمند ایجاد زیر ساخت های مناسب است که قطعاً کار آسانی نیست . اما انتخاب جناب آقای مهندس نجم الدین به قدری هوشمندانه صورت گرفته است که می تواند الگوی تمام عیاری برای گزینش مدیران کلیدی و ارشد کشور در حوزه های مدیریت تخصصی باشد .

مهمترین ویژگی ایشان طی مراحل کارشناسی و مدیریتی در صنعت خودروی کشور می باشد . نکته ظریفی که جناب آقای مهندس نجم الدین در سخنان جلسه معارفه به عنوان یک مدیر با تجربه و کارآشنا و بدون تخریب مدیر عامل قبلی ایران خودرو جناب آقای دکتر منطقی به آن اشاره کردند ، تداوم کارهای اصولی مدیریت قبلی است .

این گزینش شایسته امیدواری زیادی در جامعه قطعه سازی کشور ایجاد کرده است و دلیل بارز این امر آشنایی بسیار کامل ایشان با فرآیند پیچیده قطعه سازی و مجموعه سازی می باشد و ازآنجایی که یکی از ارکان اصلی توسعه صنعت خودرو ، قطعه سازی و مجموعه سازی است ، اشراف کامل ایشان به این امور مهم در کنار سایر توانمندی های مدیریتی ، قطعاً باعث جهش دوباره این صنعت پرارزش در کشورمان خواهد شد .

لازم می دانم این انتخاب شایسته را که نوید بخش حرکت رو به جلو در صنعت کشور تلقی می شود به جامعه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تبریک عرض کنم .

ساسان قربانی

کارشناس صنعت خودرو وقطعه سازی

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"