کد خبر: ۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۱ آبان ۱۳۸۵
پارس خودرو به خاطر منافع ملی از منافع خود گذشت
گروه گزارش: در حالیکه تعداد اندکی از شهروندان تهرانی می توانند ادعا کنند تردد خودرو مگان را از نزدیک دیده اند، ساکنان کوچه سهیل تقریبا هربعداز ظهرتردد پر عشوه و ناز این خودرو را می نگرند.

ادامه تست مگان در پارس خودرو

گروه گزارش: در حالیکه تعداد اندکی از شهروندان تهرانی می توانند ادعا کنند تردد خودرو مگان را از نزدیک دیده اند، ساکنان کوچه سهیل تقریبا هربعداز ظهرتردد پر عشوه و ناز این خودرو را می نگرند.

در همسایگی ساکنان کوچه سهیل واقع درخیابان آزادی، ساختمان آجرنمای مرکز گسترش خدمات پس از فروش پارس خودرو قرار دارد.

جایی که به گفته بابایی مدیر مرکز گسترش خدمات پس از فروش پارس خودرو روزانه نزدیک به 15 نفر برای تست خودرو مگان مراجعه می کنند.

طبقه اول این ساختمان مرکز فروش است. اینجا میزبان آدم هایی است که برای تماشای مگان و البته خرید سایرمحصولات پارس خودرو مراجعه می کنند!

در این مرکز فروش در کنار خودروهای ماکسیما، رونیز و .... 2 دستگاه خودرو مگان هم وجود دارد که بیش از سایر خودروها نظر حاضران را به خود جلب کرده اما روی برد نصب شده بر دیوار با خط درشت نوشته شده است : "ثبت نامی برای خودرو مگان نداریم!"

هرچند بار منفی این نوشته اشتهای سیری ناپذیر تماشاگران مگان را کور نمی کند اما این سوال را در ذهن بوجود می آورد که اگر عرضه مگان متوقف شده است پس چه کسانی برای تست آن مراجعه می کنند؟

یکی از کارکنان این مرکز در این باره می گوید: بیشتر مراجعه کنندگان کسانی هستند که در تابستان سالجاری برای خرید این خودرو ثبت نام کرده اند و بعد از این مدت برای تست و تحویل خودرو آمده اند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، پیش از اینها اميري مدير عامل پارس خودرو وعده داده بود که از اواخر مهرماه تولید مگان آغاز وتا پایان سال حدود سه هزار دستگاه از این خودرو توليد و عرضه شود.

حوادث پیش آمده در این مدت باعث شد روند واردات و تولید مگان با اما و اگرهای بسیاری روبرو و در نهایت متوقف شود.

بحث توقف واردات و تولید مگان در هفته های اخیر چاشنی بسیاری ازمصاحبه ها می شود تا جایی که برخی از افراد در اظهارنظرهایشان عدم عرضه مگان را موجب زیان غیرقابل جبران پارس خودرو ارزیابی می کنند.

اما با وجود این مسائل بابایی مدیر مرکز گسترش خدمات پس از فروش پارس خودرو به آینده مگان امیدوار است. به گفته او پارس خودرو بین منافع خود و منافع ملی موضعی هم جهت وزارت صنایع دارد.

بابایی با بیان اینکه ما باید با وزارت صنایع تعامل داشته باشیم می گوید: چون بحث منافع ملی در میان است پارس خودرو از حق و حقوق خود می گذرد.امیدواریم پس از حل مشکلات برون مرزی میان وزارت صنایع و کشورترکیه و مدنظر قرار گرفتن منافع ملی بحث تولید و ادامه روند واردات محدود مگان دوباره از سر گرفته شود.

بابایی برای اینکه نشان دهد مسائل مطرح شده چندان نگران کننده نیست چندین بار تاکید می کند:" انشا ا...با حل مشکلات، مجوز واردات محدود مگان صادر و تولید آن آغاز می شود" اما او زمانی را برای این مساله مشخص نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، او درباره شیوه جدید فروش مگان که به نظر می رسد ناتمام خواهد ماند با قاطعیت می گوید:" تا آخر آبان ماه برنامه تست و فروش خودرو مگان را ادامه می دهیم البته این کار تناقضی با تعامل پارس خودرو و وزارت صنایع ندارد. تست هایی هم که الان اجرا می شود برای آن دسته از مشتریان است که قبل از مصوبه وزارت صنایع خودرو مگان را خریداری کرده و در انتظار تحویل آن بودند.

وی می افزاید: تست جاده ای خودرو توسط مشتری کاری است که در تمام دنیا انجام می شود و خودروسازان با این کار بدنبال افزایش رضایتمندی و جلب مشتری هستند.آنها خودروها را دراختیار مشتری قرار می دهند و خریدار با کمک متصدی فروش و بدون دغدغه از نحوه صحیح استفاده خودرو مطلع می شود.

بابایی با بیان اینکه بازار در آینده با تنوع زیادی روبرو خواهد شد می گوید: خودروسازان در آینده چاره ای جز اتخاذ روش های جدید فروش مثل تست جاده ای توسط مشتری نخواهند داشت.

وی در خصوص مدل های عرضه شده مگان، آپشن ها و استقبال مشتریان بدون اشاره به آمار فروش می گوید: مگان های فروخته شده در دو مدل 1600 و 2000 سی سی و دارای 16 سوپاپ بود که از هر دو مدل استقبال خوبی شده است اما متاسفانه بدلیل عدم همکاری ترکیه در عرضه آن با مشکل روبرو شدیم.

وی خاطر نشان می کند : با توجه به استقبال خوبی که از این خودروها شده است بعید می دانم وزارت صنایع برای همیشه جلوی واردات محدود و تولید آن را بگیرد، وزارت صنایع فقط بدنبال احقاق حقوق ملت است.

هرچند خبرنگار خبرخودرو از قبل برای تهیه این گزارش هماهنگی های لازم را به عمل آورده بود ولی متاسفانه موفق به مصاحبه با خریداران خودرو مگان که برای تست به مرکز گسترش خدمات پس از فروش خودرو مراجعه می کردند نشد.

***

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، گرچه هنوز خبري درباره ادامه بحث واردات مگان به گوش نمي رسد،اما بعضي از آگاهان معتقدند مشكل واردات اين خودروي پرطرفدار حل خواهد شد.

البته از گوشه وكنار اخباري مبني بر واردات مستقيم شركت رنو پارس از كمپاني مادر رنو به گوش رسيد كه اصولا خبري نادرست است.

مگان سدان فقط درتركيه توليد ميشود وامكان خريد آن ازكشور ديگري وجود ندارد.از طرف ديگر استقبال شديد از مگان انگيزه مناسبي براي رفع موانع موجود بر سر راه واردات خواهد بود تا بالاخره موعد توليد اين خودرو درايران فراهم شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"