کد خبر: ۷۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۸۸

سايپا به بازار خودرو رونق بخشيد

به گزارش خبرخودرو ، صنعت خودروي كشور هر ساله در روزهاي تابستان، گرمي بازار خريد و فروش خودرو را تجربه مي كند و امسال نيز در آخرين روزهاي گرم بهاري، حرارت خريد و فروش خودرو در بازار كشور هر روز شعله ورتر مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، شركت سايپا به عنوان بزرگترين خودروساز كشور سهم بسزايي در رونق بازار خودرو داشته و محصولات اين گروه بيش از ساير خودروسازان و فعالان اين صنعت با تقاضاي خريد همراه است.

اين شركت از ابتداي سال جاري تاكنون با توليد بيش از 95 هزار دستگاه خودرو سواري با رشدي معادل 8/11 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است. در اين ميان سهم شركت سايپا بيش از 52 هزار دستگاه خودرو و شركت پارس خودرو حدود 43 هزار دستگاه خودرو بوده است.

همچنين گروه سايپا در توليد انواع خودروي پرايد كه به دليل كيفيت و قيمت مناسب نگاه بيش از نيمي از متقاضيان خريد خودرو را به خود جلب كرده است با رشد توليدي 4/15 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

خودروي ريو شركت سايپا كه در بازار خودروهاي بين 10 تا 15 ميليون تومان درخش چشمگيري داشته است با توليد بيش از 3 هزار دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/6 درصد رشد توليد داشته است. اين در حالي است كه شركت پارس خودرو نيز با توليد انبوه خودروي مگان در گروه خودروهاي لوكس به جايگاه ويژه اي دست يافته است.

اين شركت در توليد خودروي پيكاپ با رشد توليدي معادل 9/15 درصد همراه بوده و همچنان در توليد خودروهاي لوكس و مدرن با عرضه خودروي ماكسيما، رونيز، مورانو و رونمايي از دو خودروي قشقايي و تينا يكه تاز بازار خودروي كشور است.

گفتني است؛ گروه خودروسازي سايپا در جمع كل توليدات گروه سايپا در توليد خودروهاي سواري و تجاري با رشدي 7 درصدي همراه بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"