کد خبر: ۸۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۹ تير ۱۳۸۸

به گزارش خبرخودرو ، با توجه به استقبال خوب مردم سوريه از محصولات سايپا، محصول جديد پرايد 132 با عنوان اميسا وارد بازار سوريه خواهد شد.

مهندس جوان معاون صادرات گروه خودروسازي سايپا در گفتگو با خبرخودرو بازار سوريه را براي حضور محصولات گروه سايپا بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: سايپا در ابتدا بازار سوريه را به دليل جمعيت بالاي اين كشور در بين كشورهاي حوزه خليج فارس مناسب تشخيص داد و اكنون پس از يك دهه حضور سايپا در كشور سوريه اين كشور بدليل استقبال بسيار خوب مردم از محصولات سايپا به يكي از بزرگترين بازارهاي صادراتي سايپا تبديل شده است.

وي عنوان كرد تا كنون نزديك به 50 هزار خودرو در بازار كشور سوريه به فروش رسيده كه بخش عمده اي جذب سيستم حمل و نقل عمومي و تاكسيراني اين كشور شده است.

معاون صادرات سايپا دليل ايجاد سايت توليد خودرو را استقبال خوب و گسترده مردم از محصولات شركت سايپا دانست و گفت: با توجه به استقبال چشمگير مردم از محصولات سايپا، اين شركت به فكر ايجاد سايت و توليد محصول در اين كشور افتاد و با سرمايه گذاري مشترك ايران و سوريه در قالب شركت سيويكو در اوايل سال 86 با حضور رئيس جمهور كشور سوريه آقاي بشار اسد و آقايان محرابيان و سعيدي كيا وزراي صنايع و مسكن و شهر سازي ايران اين سايت توليدي افتتاح شد.

اين كارخانه با ظرفيت اسمي 5 هزار خودرو در يك شيفت آغاز به كار كرده وچنانچه تقاضا بيشتر شود اين خط توان توليد تا 15 هزار دستگاه خودرو را دارا است.

در ابتدا محصول صبا 1300 سي سي انژكتور توليد شد كه به مرور شركت سيويكو توانست مدل آپشن دار اين خودرو را با توجه به نياز بازار توليد كند.

وي توليد محصول جديد پرايد 132 صادراتي با عنوان محلي اميسا را پاسخگويي به ذائقه هاي مختلف مردم دانست و گفت: با توجه به استقبال خوبي كه از محصولات سايپا انجام شد، اين شركت تصميم گرفت جهت پاسخگويي به خواسته اقشار مختلف، خط توليد خودرو جديد پرايد 132 صادراتي با عنوان محلي اميسا را از طريق شركت سيويكو ايجاد كند.

اميسا از اسم قديمي شهر پرجمعيت حمص كه شركت سيويكو در آن قرار دارد گرفته شده و انتخاب اين اسم با استقبال خوب مردم روبرو شده است .

خط توليد اين خودرو با حضور مقامات ارشد دو كشور افتتاح خواهد شد و بلافاصله محصول جديد، توليد و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

جوان گستردگي خدمات پس از فروش را عامل مهم استقبال از اين محصول دانست و گفت: قيمت رقابتي اين محصول، مصرف پايين سوخت اين خودرو با توجه به قيمت بالاي سوخت در كشور سوريه، ارزان بودن قطعات يدكي و گستردگي خدمات پس از فروش از عوامل استقبال از اين خودرو است و تقريبا درتمام نقاط شهري و روستايي بصورت گسترده خدمات پس از فروش با قيمت مناسب ارائه مي شود.

وي فاز بعدي صادرات را ارائه محصولات جديد مرواريد و مينياتور به بازار اين كشور دانست و گفت: محصولات جديد سايپا مثل مرواريد و مينياتور بلافاصله پس از ورود به بازار داخلي از طريق شركت سيويكو به بازار كشور سوريه عرضه خواهد شد و تلاش شده از طريق اين كشور صادرات به كشورهاي همسايه بدون سود و پرداخت عوارض كم انجام پذيرد.

همچنين شركت سيويكو مجوز حضور خودروهاي خود به ناوگان عمومي و شبكه تاكسيراني را از دولت اين كشور دريافت كرده است.

محصولات صبا1.1 LX ،صبا GLXi 1.3 و در آينده اي نزديك خودرو اميسا (سايپا 132صادراتي) در بازارهاي اين كشور حضور خواهند داشت.

گفتني است با توجه به اعتباري كه محصولات سايپا و شركت سيويكو در اين كشور كسب كرده، هم اكنون چندين بانك كشور سوريه حاضر به پرداخت تسهيلات خريد به مردم شده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"