کد خبر: ۸۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۸۸

جدیدترین مقایسه میزان ایمنی 8 خودروی روز دنیا (گزارش تصویری)

گروه بین الملل: میزان ایمنی تعدادی از خودروهای روز دنیا از طریق مرکز "برنامه ارزیابی ایمنی خودروهای جدید" (Euroncap) انتشار یافت.

به گزارش خبرخودرو ، تمامی این خودروهای پر طرفدار به غیر از یک مورد موفق به کسب پنج ستاره ایمنی این مرکز شده اند.

در ادامه به ترتیب رده بندی به شرح امتیازات و رتبه های این 8 خودرو پرداخته و ریز امتیازات آنها را مرور می کنیم :

رتبه اول جدول به خودروی ، "هوندا اینسایت هیبرید" اختصاص دارد. از مشخصات این خودرو کسب 5 ستاره ایمنی، بالاترین درجه حفاظت 90 درصد ، 74 درصد حفاظت از کودکان، 76 درصد حفاظت از عابرین پیاده و 86 درصد ایمنی این خودرو است .

در رتبه دوم تویوتا "پریوس" با 5 ستاره ایمنی قرار دارد . خودروی مذکور دارای سقف حفاظت 88 درصد ، 82 درصد حفاظت از کودکان ، 68 درصد حفاظت از عابرین پیاده و 86 درصد ایمنی خودرو است.

رتبه سوم به رنو "گراند سنیک" 5 ستاره اختصاص دارد. این در حالیست که بالاترین میزان حفاظت این خودرو 91 درصد بوده ، حفاظت از کودکان 76 درصد ، حفاظت از عابرین پیاده 42 درصد و ایمنی این خودرو 99 درصد می باشد . ذکر این نکته ضروری است که درصد ایمنی رنو گراند سینک نسبت به 7 خودروی دیگر در بالاترین رتبه است .

در رتبه چهارم 3 خودروی کیا "سورنتو"، اشکودا یتی و فولکس واگن "پولو" به صورت مشترک قرار دارند.

کیا سورنتو دارای 5 ستاره ایمنی ، حفاظت 87 درصد ، حفاظت از عابر پیاده 44 درصد و ایمنی 71 درصد است.

از مشخصات اشکودا یتی اخذ 5 ستاره ایمنی، 92 درصد حفاظت ، 78 درصد حفاظت از کودکان ، 46 درصد حافظت از عابر پیاده و 71 درصد ایمنی خودرو است.

فولکس واگن پولو نیز از 5 ستاره ایمنی بهره مند بوده و دارای 90 درصد حفاظت ایمنی می باشد . حفاظت از کودکان 86 درصد، حفاظت از عابر پیاده 41 درصد و ایمنی این خودرو نیز 71 درصد است.

در جدول رتبه بندی ، رتبه پنجم اختصاص به سوبارو "لگاسی" دارد که این خودرو نیز 5 ستاره بوده، از مشخصات آن 79 درصد حفاظت ، 73 درصد حفاظت از کودکان ، 58 درصد حفاظت از عابرین پیاده و 71 درصد ایمنی این خودرو است .

در انتهای جدول و در رده ششم سیتروئن "C3" قرار گرفته که تنها 4 ستاره این جدول به حساب می آید با این وجود دارای 83 درصد حفاظت، 74 درصد حفاظت از عابر پیاده و 40 درصد ایمنی خودرو است .

به گزارش خبرخودرو ، در این جدول می توان با مقایسه درصدی ، امتیازات این 8 خودروی پرطرفدار جهان را سنجید.

بدین ترتیب بالاترین درصد حفاظت را اشکودا یتی با 92 درصد و پایین ترین آن را سوبارو لگاسی با 79 درصد دارد.

بالاترین درصد حفاظت از کودکان با 86 درصد از آن فولکس واگن پولو و پایین ترین از آن سوربالگاسی با 73 درصد است.

بالاترین درصد حفاظت از عابر پیاده مربوط به خودروی هوندا اینسایت هیبرید با 76 درصد و پایین ترین مربوط به سیتروئن C3 با 33 درصد است.

بالاترین درصد ایمنی نیز همانطور که در متن گفته شد به خودروی رنو گراند سنیک اختصاص داشته و پایین ترین نیز به سیتروئن C3 با 40 درصد تعلق دارد.















نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"