کد خبر: ۱۷۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

پارس تندر به زودي به بازار می آید

به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل شركت پارس خودرو از عرضه محصول فیس لیفت شده تندر90 با نام "پارس تندر" خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته به زودی فیس لیفت تندر به بازار عرضه خواهد شد.

مهندس مدنی در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرخودرو در خصوص تغییر قیمت تندر با ارائه فیس لیفت آن گفت: تغییر قیمت فیس لیفت تندر90، بستگی به میزان کشش بازار خواهد داشت.

در خواست افزایش ظرفیت تولید تندر 90

مدیرعامل پارس خودرو در ادامه، تولید روزانه تندر 90 را در این شرکت بین 250 تا 300 دستگاه عنوان کرد و گفت: انتظار ما از شرکت رنو پارس، حمایت و تامین قطعات برای افزایش ظرفیت تولید تندر 90 می باشد که در صورت اجرایی شدن توافقات بعمل آمده تولید روزانه این خودرو را تا 400 دستگاه در روز افزایش خواهیم داد.

مدنی افزود: هم اکنون تولید تندر 90 برای شرکت پارس خودرو زیان ده است، در حالی که با توجه به ظرفیت خالی موجود، تولید تندر90 در پارس خودرو می تواند در سه شیفت انجام شود. و چنانچه موانع افزایش تولید این خودرو با همکاری همه جانبه رنوپارس مرتفع گردد و خطوط تولیدی این شرکت به ظرفیت واقعی خود یعنی 500 دستگاه در روز برسد، بدیهی است علاوه بر کاهش زیان حاصل از تولید این محصول، به دلیل عرضه مستقیم و تامین نیاز بازار، اختلاف قیمت کارخانه با بازار نیز حذف می گردد. مشروط بر این که قیمت پایه این خودرو متناسب با نرخ ارز، اصلاح و واقعی شود.

وی در ادامه تحریم ها را بر روند تامین قطعات تندر90 بی تاثیر ذکر کرد و افزود: تاکنون در این زمینه مشکلی برای  شرکت پارس خودرو بوجود نیامده است.

نگاه ما به طرح تجمیع تندر 90،  دید بنگاهی نیست

مدیرعامل پارس خودرو در ارتباط با طرح تجمیع تندر 90 گفت: طرح تجمیع تولید تندر90 در سال گذشته مطرح شد که تاکنون انجام نشده است ولی قطعا این اقدام بستگی به بازار تندر 90 دارد، بنابراین چنانچه با افزایش تیراژ تولید، قیمت تندر مناسب شود و بتواند جایگزین خودروهای تولیدی با آلایندگی بالا شود، قطعا تولید آن در هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو ادامه خواهد یافت. 

مدنی افزود: در نگاه کلان به طرح تجمیع تولید خودرو تندر90، معتقدم هر گونه اقدامی می بایست مبتنی بر شرایط حاکم بر بازار و بر اساس صرف و صلاح صنعت خودروی کشور و در راستای ارتقاء میزان رضایتمندی مشتریان صورت گیرد در هر صورت کشش بازار، تولید این خودرو در هر دو شرکت را اجتناب ناپذیر کرده است. بنابراین چنانچه در اجرای این طرح ها  با اعمال فشار بخواهیم یکدیگر را حذف کنیم، قطعا بازار را برای ورود خودروهای خارجی باز نموده ایم. که زیان آن را صنعت خودروی کشور خواهد دید.

وی در خصوص تاثیر افزایش تیراژ خودرو تندر90 بر قیمت آن گفت: همانطوری که گفته شد افزایش تیراژ تولید تنها می تواند پوشش دهنده زیان فعلی تولید این خودرو باشد لذا موضوع کاهش قیمت تندر 90 منتفی است و نکته مهم این است که در تعیین قیمت نهایی این خودرو نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با خروج خط تولید نیسان ماکسیما تا پایان امسال، چه تمهیداتی برای روند تامین قطعات و خدمات پس از فروش این خودرو در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: قطعا خدمات پس از فروش این خودرو تا 10 سال آینده مشکل نخواهد داشت چرا که این خودرو در دنیا نیز اخیرا از خط تولید خارج شده است و با توجه به اینکه تامین کنندگان خارجی تعهد 10 ساله برای تامین قطعات آن دارند، لذا مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت. 

افزایش تیراژ تولید نیسان تیانا

مدیر عامل پارس خودرو در ادامه گفتگو با خبرخودرو از افزایش تولید نیسان تیانا در شرکت پارس خودرو خبر داد و گفت: ظرفیت تولید تیانا در ابتدای تولید، روزانه یک دستگاه بود که به تدریج به روزی 5 دستگاه و هم اکنون تولید روزانه آن به 8 دستگاه رسیده است که نشان از روند مناسب فروش این خودرو دارد؛ با توجه به استقبال بازار از این خودرو ،تیراژ تولید تیانا را افزایش خواهیم داد و پیش بینی تولید تیانا برای سال آینده  2500 تا 3 هزار دستگاه است .

وی در ادامه با اشاره به تاثیر ادغام نمایندگی های خدمات پس از فروش پارس خودرو و سایپا یدک که در گذشته صورت گرفته، بر میزان رضایت مشتریان پرداخت و اظهار داشت: در شروع هر ادغامی ناهماهنگی هایی به طور ناخواسته اتفاق می افتد اما در حال حاضر این روند رو به بهبود و اصلاح است به طوری که در مذاکراتی که با سایپا یدک صورت گرفته، مقرر گردید با توجه به نوع خودروهای تولیدی پارس خودرو و لزوم خدمات دهی ویژه آنها، نمایندگی های خدمات پس از فروش این خودروها تفکیک شوند البته در این راستا تمام نمایندگی ها خدمات عمومی را به کلیه خودروها ارائه می نمایند و نمایندگی های تخصصی نیز به محصولات پارس خودرو خدمات خاص ارائه خواهند کرد.

طراحي خودروي ملي بر اساس مشخصات فرهنگي و اقليمي كشور

وی در ادامه در خصوص تعریف خودروی ملی گفت: خودرویی ملی است که با مشخصات فرهنگی و اقلیمی کشور هماهنگ بوده و لزوما هم نباید از صفر تا صد طراحی و تولید آن در داخل صورت پذیرد، بلکه در بخش هایی می توان اقدام به خرید تکنولوژی و دانش طراحی نمود .

مدیرعامل پارس خودرو همچنین با اشاره به آشنایی بیش از 30 سالۀ خود از شرکت پارس خودرو و صنعت خودرو کشور، مهمترین ویژگی شرکت پارس خودرو را کارکنان توانمند و بدون حاشیه آن دانست و گفت: شرکت پارس خودرو به کارگران، کارمندان و مدیران بسیار نجیب و پرکاری که دغدغه اصلی آنها کار و توسعه فعالیتهای شرکت است، افتخار نموده و جو خوب و همدلانه کارگران این شرکت را یکی از دلایل موثر در استمرار و ارتقاء کیفیت محصولات این شرکت بر شمرد.

وی افزود: نشاط در پارس خودرو به معنای تولید محصول خوب، عرضه محصولات جدید، کار و فعالیت صادقانه و دلسوزانه و فراهم آوردن زمینه های رشد و توسعه شرکت است. که امیدواریم بتوانیم آینده ای روشن و درخشانی را برای شرکت پارس خودرو و صنعت خودروی کشور به ارمغان آوریم. انشاء ا...

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"