کد خبر: ۱۹۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
به گزارش خبر خودرو، نصب خطوط توليد دنا با فناوري روز جهاني رو به پايان و ايران خودرو آماده توليد انبوه اين محصول است.

توليد انبوه دنا در سال 92

 به گزارش خبر خودرو، نصب خطوط توليد دنا با فناوري روز جهاني رو به پايان و ايران خودرو آماده توليد انبوه اين محصول است.   

نيما مصلح معاون مدیرعامل  ایران خودرو در طراحی و توسعه با بیان اين مطلب، اظهار داشت: دانش و توان لازم براي توليد انبوه قطعات اين محصول نيز در زنجيره تامين ايران خودرو وجود دارد، كه با حمايت از قطعه سازان اين امر نيز محقق خواهد شد.

وي گفت به دليل نقش خودروسازي در اقتصاد كلان، بسياري از پروژه هاي تحقيق و توسعه اين صنعت در كشورهاي پيشرفته، با حمايت دولت ها به اجرا در مي آيد.

وي دنا را از جمله محصولات جديدايران خودرو عنوان كرد كه برروي پلتفرم ارتقا يافته سمند طراحي و توليد شده و با موتور اي. اف. 7 و سيستم مولتي پلكس به بازار عرضه خواهد شد .  مصلح، توليد مدل هاي مختلف بر اساس يك پلتفرم را رويكردي رايج در صنعت خودروسازي جهاني عنوان كرد .

معاون توسعه محصول ايران خودرو از توليد10 دستگاه دنا به صورت نمونه براي آزمون هاي صحه گذاري خبر داد و گفت: پيش از اين نيز پنج دستگاه دنا توليد و آزمون هاي ارزيابي محصول روي آن انجام گرفته است.

وي افزود: گيربكس به كار رفته در دنا نيز توليد داخل است و نسبت دنده هاي آن براي انطباق با موتور بر اساس ديفرانسيل تغيير مي يابد.

مصلح يادآور شد: دنا با موتور اي. اف. 7. بنزيني و پايه گازسوز به بازار عرضه خواهد شد و به منظور بهره گيري از سيستم کروز کنترل، فعاليت هاي کاليبراسيون موتور و طراحي و ساخت قطعات مرتبط با اين مجموعه نيز در دست اقدام است.

معاون توسعه محصولات جديد ايران خودرو اضافه كرد: در حال حاضر گيربکس دنا دستي است، اما ايران خودرو براي تجهيز اين محصول به گيربکس اتوماتيک برنامه دارد. سيستم ترمز ديسکي است و با اين محصول، سيستم جديد کنترل پايداري خودرو  اي. اس. پي به مشتري معرفي خواهد شد.

مصلح زمان توليد انبوه دنا را اوايل سال آينده ذكر كرد و گفت: بيشترين سرمايه گذاري دنا بر روي تريم داخل آن انجام شده است

معاون توسعه محصولات جديد ايران خودرو، تيراژ و اتوماسيون بالا، دخالت كمتر نيروي انساني در توليد و صرفه‌جويي ارزي قابل توجه را از جمله ويژگي هاي دنا عنوان كرد و گفت: قالب هاي خطوط توليد بدنه دنا با 11 ميليون دلار صرفه جويي ارزي، توسط شركت قالب هاي صنعتي ايران خودرو توليد و به اين ترتيب دانش بومي سازي قالب هاي بزرگ بدنه در ايران ايجاد شده كه به ايران خودرو امکان مي دهد تا بدون نياز به کارشناسان خارجي قالب هاي بدنه و ساير اجزاي خودرو هاي جديد را طراحي و توليد کند.

وي انجام تمامي فعاليت هاي فوق در داخل کشور از ويژگي هاي منحصر به فرد پروژه دنا دانست و گفت: اين امر صرفه جويي ارزي قابل توجهي را براي گروه صنعتي در پي داشته است.

وي يك بار ديگر تاكيد كرد: در كشورهاي خارجي، پروژه هاي با فناوري جديد، با مشاركت دولت ها به اجرا در مي آيد كه سرمايه گذاري مستقيم، معافيت هاي مالياتي و تعرفه هاي گمركي به ويژه در پروژه هايي كه به مصرف سوخت، آلودگي و ايمني مربوط مي شود، از آن جمله است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"