کد خبر: ۱۹۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از دریافت ما به التفاوت نرخ ارز مرجع از وارد کنندگان خودروهای لوکس خبرداد و گفت: واردات خودروهای لوکس و سایر کالاها با ارز مرجع از ابتدا اشتباه بود به همین منظور سعی خواهد شد جلوی این گونه واردات گرفته شود زیرا ارز کشور باید صرف تولید و فناوری و تهیه مواد اولیه شود .

دریافت مابه التفاوت نرخ خودروهای لوکس وارداتی با ارز مرجع

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از دریافت ما به التفاوت نرخ ارز مرجع از وارد کنندگان خودروهای لوکس خبرداد و گفت: واردات خودروهای لوکس و سایر کالاها با ارز مرجع از ابتدا اشتباه بود به همین منظور سعی خواهد شد جلوی این گونه واردات گرفته شود زیرا ارز کشور باید صرف تولید  و فناوری و تهیه مواد اولیه شود .

حسین گروسی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در صدد هستیم وارد کنندگانی که خودروهای خود را با ارز مرجع به کشور وارد کرده اند ملزم به پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز کنیم زیرا در شرایطی که خرید مواد اولیه و تولید با مشکل مواجه است و کشور نیاز به کالاهای اساسی دارد لازم نیست این خودروها به کشور وارد شود .

وی افزود: اعطای ارز به چنین کالاهایی به تولید ضربه زده و کالاهایی که قابلیت تولید در کشور را دارا هستند نیازی به واردات آنها نیست به همین منظور برای حمایت از تولید ، قانونی وجود دارد که لازم است این قانون که به تصویب نیز رسیده اجرایی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خودروهای تولیدی در سال جاری با افت 40درصدی مواجه بوده اند می توانیم همین ما به التفاوتی را که از وارد کنندگان دریافت می کنیم صرف شرکت های خودروسازی کنیم تا این افت تولید جبران شودو مجلس نیز به جد پیگیر این موضوع است.

وی خواستار مقابله با واردات خودروهای لوکس شد و گفت:با توجه به مشکلاتی که در زمینه تولید خودرو و نیز نابسامانی‌هایی که در بازار ارز وجود دارد، شاهد واردات گسترده خودرو از برخی کشورهایی همسایه هستیم که دولت باید از واردات آن در شرایط فعلی اجتناب کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در زمینه تولید خودروهای با کیفیت در کشور وجود دارد ادامه واردات خودرو باعث اشباع  بازار خودرو از تولیدات خارجی می‌شود که در آینده نیز لطمات جبران ناپذیری به اشتغال کشور وارد خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"