کد خبر: ۲۰۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
به گزارش خبر خودرو، گروه صنعتي ايران خودرو به منظور ايجاد تنوع سوختي در محصولات خود، هزار دستگاه خودرو با موتور ديزلي سال آينده به بازار عرضه مي کند.

سواري هاي ديزلي ايران خودرو در راه است

به گزارش خبر خودرو، گروه صنعتي ايران خودرو به منظور ايجاد تنوع سوختي در محصولات خود، هزار دستگاه خودرو با موتور ديزلي سال آينده به بازار عرضه مي کند. 

مهندس جواد نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت : با توجه به ضرورت هاي تنوع سبد محصول و اشتياق مشتريان براي سواري ديزلي، دولت نيز موافقت كرده هزينه مورد نياز براي تسريع در اين كار را در اختيار بگذارد.

وي افزود: اين موتور كه توسط كارشناسان مركز تحقيقات موتور ايران خودرو طراحي و ساخته شده، داراي 90 كيلووات توان و 256 نيوتن متر گشتاور است كه در هر صد كيلومتر 5.4 ليتر مصرف مي كند.

مهندس نجم الدين ، جديت ايران خودرو در تسريع پروژه و عرضه سواري با موتور ديزل را عاملي ذكر كرد كه با وجود محدوديت هاي بين المللي باعث شده تا ايران خودرو به هر ترتيب كه شده كاستي ها را جبران و محصول را به دست مشتريان برساند.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودروگفت: موتور ديزل تنها موتوري است كه آزمون دوام 800 ساعت را گذرانده و تا 22 بهمن ماه 20 دستگاه براي ساير آزمون ها كه تا شهريور آينده تمام مي شود، آماده خواهد شد.

وي از آماده سازي 40 موتور ديزل در مرحله دوم خبر داد كه تا به حال  70 تا 80 درصد كارهاي آن انجام  شده و نيازمند اتمام كارهاي لازم در زمينه تولينگ اصلي و ساخت ابزار است.

مهندس نجم الدين افزود: هشت دستگاه خودروي ديزلي در مركز توسعه محصولات ايران خودرو و 12 دستگاه در ايپكو براي آزمون هاي مختلف در نظر گرفته شده و براي 22 بهمن امسال هفت تا هشت دستگاه خودروي ديزلي براي نمايش آماده خواهد شد.

وي افزود: به اين ترتيب ايران خودرو در مرحله نخست 50 تا 100 دستگاه خودروي ديزلي را به صورت بچ، و در مرحله دوم هزار دستگاه را در سال آينده به بازار عرضه خواهد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"