کد خبر: ۲۴۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
به گزارش خبر خودرو، در جدیدترین گزارش کیفی خودروها که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) منتشر شد، محصولات پارس خودرو بالاترین رده های کیفیت را در جدول رتبه بندی کیفی خودروهای سواری را کسب کردند.

صدر نشینی مطلق پارس خودرو در جدول با کیفیت ترین خودروهای سواری

به گزارش خبر خودرو، در جدیدترین گزارش کیفی خودروها که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) منتشر شد، محصولات پارس خودرو بالاترین رده های کیفیت را در جدول رتبه بندی کیفی خودروهای سواری را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، بر اساس آخرین  گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دی ماه 1392  سه خودرو مگان ، پارس تندر و تندر 90 پارس خودرو در صدر جدول کیفی خودروهای سواری قرار گرفته و به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب نمودند.

در جدول رده بندی کیفی خودروهای سواری خودروي مگان محصول شركت پارس خودرو در صدر قرار گرفته است.

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دي ماه امسال، مجموع خودروهاي توليد شده در داخل كشور، اعم از سبك و سنگين نسبت به ماه قبل با افزايش 5.4 درصدي و در مقايسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولي 24.5 درصدي مواجه شده است.

برمبنای همین گزارش در ماه اخير 99 درصد از حجم خودروهاي توليد شده در داخل كشور مختص خودروهاي سبك (سواري و وانت) و يك درصد نيز مربوط به خودروهاي گروه سنگين (مسافری و باری) بوده است.

در گزارش دی ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بخش سواري شاهد افزایش 5.8 درصدي تیراژ توليد نسبت به ماه قبل هستیم كه توليد مجدد خودروي مگان و همچنین افزایش توليد خودروهای تندر90 ایران خودرو و سایپا  X132از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی است.

بر اساس این گزارش ، تولید خودروی جدید (J5) JAC در شركت کرمان موتور از ديگر نكات مهم و حائز اهميت در مورد افزایش تيراژ تولید خودروهاي سواری ساخت داخل است.

در گزارش دی ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کلیه خودروهای سواری بر حسب نمرات منفي کسب شده در رده هاي اول تا هجدهم قرار گرفته اند به طوری كه 12 مدل در سطح كيفي خيلي خوب و 6 مدل در سطح كيفي خوب قرار گرفته‌اند.

همچنین بر مبنای این گزارش ، با توجه به افزایش توليد خودروهاي سواري در دی ماه، تعداد خودروهاي ارزشيابي شده نيز نسبت به ماه قبل 5.2 درصد افزایش يافته است.

در گزارش این ماه شرکت بازرسی کیفیت نیز همچون گذشته معيارهاي ارزيابي کلیه خودروها نيز همان 9 معيار قبلي بوده است و کلیه خودروها در عیوب فنی و عملکردی «سيستم فرمان، تعليق و فنربندي»، «سيستم موتور و انتقال قدرت»، «ترمز»، «تزئينات داخلي و خارجي»، «تجهيزات الکتريکي»، «صداهاي غيرعادي»، «بدنه» و «نفوذ آب» ، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در جدول ارزیابی کیفی دی ماه در بخش عيوب فني و عملكردي خودروهاي سواري شاهد بهبود 16 درصدي ميانگين نمره منفي نسبت به ماه قبل هستيم كه خودروهاي MVMX33 و MVM530 بيشترين تاثير را در اين روند داشته‌اند.

همچنین در بخش تزئينات و مونتاژي، شاهد کاهش 6.1 درصدي ميانگين نمره منفي نسبت به ماه قبل هستيم كه بيشترين تغيير براي خودروهاي MVM110 و سمند است در بخش بدنه نیز نسبت به ماه قبل نزول 6/3 درصدي نمره منفی را شاهد هستيم كه بيشترين تاثير در ایجاد اين روند، مربوط به خودروهاي MVM110 و MVM530 است.

در بخش رنگ نیز میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل دستخوش تغییری نشده است به طوری که خودروهای لیفان X60 ، لیفان (1800)620 و خودروی جدید JAC(J5)  بيشترين نمرات منفي را در بخش رنگ كسب کردند.

بر اساس گزارش دی ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد در مجموع ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه سواري داراي بهبود كيفي 4/5 درصدي بوده كه دليل عمده آن مربوط به تولید خودروهای با کیفیتی همچون مگان و JAC(J5)  در ماه جاری است.

بر اساس نمودار روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری ، خودروي سمند بیشترین درصد بهبود و لیفان X60(1800) هم بیشترین درصد تنزل را داشته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"